پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار جانبازان و ایثارگران با ریاست سازمان حج و زیارت:

دکتر موسوی: حضور در انتخابات تکلیف است و باید همه درآن شرکت کنند

دکتر موسوی: حضور در انتخابات تکلیف است و باید همه درآن شرکت کنند
به گزارش خبرنگار حج نیوز ،همزمان با روزهای شادی آفرین و خجسته اعیاد ماه شعبان المعظم بویژه میلاد سرورآزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ،امام سجاد (ع) و جانباز سرافراز دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) ،جانبازان و ایثارگران سازمان حج و زیارت با حجة الاسلام و المسلمین دکتر موسوی رییس سازمان حج و زیارت دیدار کردند.
در این دیدار آقای دکتر موسوی ضمن تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه و پاسداشت مقام و منزلت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی گفت:بنده در خصوص امور ایثارگران و حفظ منزلت آنان بارها به مدیران سازمان سفارش و به این امر ترغیب نمودم .البته این مساله برای همه کارکنان سازمان نیز مصداقیت دارد.متاسفانه در خصوص حقوق کارکنان با پرداخت برخی تشویق ها تخدیری عمل می شد ،اما در مقطع اخیر از رهگذر ارتباط با هیات دولت توانستیم سازمان را از حالت تصدیگری به حاکمیتی تبدیل و هم اکنون بسیاری از کارکنان بویژه ایثارگران و جانبازان از پیمانی به رسمی تغییر وضعیت داده شدند و این روند تا آخر برای همه کارکنان ادامه خواهد یافت .ارتقا شغلی کارکنان که پیش از این در جاهای دیگر انجام شد هم اکنون در امور اداری سازمان بطور مستقل صورت می گیرد.
در همین زمینه موفق شدیم دفاتر استانی را از ادارات کل ارشاد در استانها مستقل و ان شاءالله بزودی شاهد تبدیل دفاتر 8 استان به ادارات کل خواهیم بود.این امر تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.
جانبازان انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن همه ما مسئولان دارند از دوستان عزیز مدیران می خواهم که نهایت همکاری با ایثارگران و جانبازان را داشته باشندو این را وظیفه خود می دانیم.
این ایام متعلق به شماست و الگوی جانبازان ما حضرت ابالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز دشت کربلا می باشد. این کلام گهربار ایشان است که فرمود:«والله ان قطعتـم يميني ،انّي أحامي أبداً عن ديني، وعن إمام صادق اليقين، نجل النبيّ الطاهر الاَمين..»یعنی ابوالفضل علیه السلام در این عبارت تکلیف خود را حمایت و پاسداری از دین و ولایت اعلام می کند. وظیفه من و شما و همه جانبازان این است که دین خدا را یاری دهیم و بدون تردید یاری دین خدا توفیق و مدد الهی می خواهد؛ زیرا خداوند یاری دینش را از جنس رحمت خاص و ویژه قرار داده است پس بدون عنایت ویژه خداوند هر کسی شایستگی حمایت از دین الهی را نخواهد یافت.خداوند توفیق یاری دین اش را به همه نمی دهد: وَ لَكِن كرِهَ اللَّهُ انبِعَاثَهُمْ فَثَبَّطهُمْ وَ قِيلَ اقْعُدُوا مَعَ الْقَاعِدِينَ‏ (توبه آیه 46) ولي خدا حركتشان را مكروه داشت و بهمين جهت بازشان داشت و گفته شد با نشستگان بنشينيد. باران رحمت خداوند برای همه است اما یاری دین که از نوع رحمت خاص است نصیب هرکس نمی شود.
آقای دکتر موسوی با تجلیل از صبر و رشادت جانبازان در طول 8 سال دفاع مقدس و خدمات آنان اظهار داشت : همه ی تلاش ها، رنج ها و زحمات شما در راه خدا و برای کسب رضای اوست. شما امروز افتخار بزرگ حمایت و یاوری دین خدارا یافته اید پس پشتیبانی از ارزشهای دینی در محیط کار را وظیفه اصلی خود بدانید. هنر همه ی ما باید بگونه ای باشد که با معرفی جلوه های زیبای دینداری بگذاریم جامعه به دین و معارف ژرف آن احساس عطش کند.اسلام را باید از خطر افراط و تفریط خارج سازیم همانگونه که برای برخی ظواهر سختگیری می کنیم باید در برابر گناهان بزرگی چون غیبت ، دروغ و تهمت بایستیم و جامعه را از اینگونه آسیب های اجتماعی پالایش کنیم. متاسفانه عده ای در آنجا که اسلام رقیق برخورد میکند غلظت و خشونت به خرج میدهند بطور نمونه پوشیدن لباس آستین کوتاه برای مردان را بدتر از دروغ و تهمت می پندارند و برخوردی که با آن می کنند با این گناه برخورد نمی شود،درحالی که دروغ از نگاه شرعی کلید هر بدی و زشتی قلمداد شده است.حمایت از دین وابسته به شناخت درست دین و مبانی آن می باشد و معرفی جا انداختن آن نیز به هنر ما منوط می باشد.وی با برشمردن انواع مجازات و ترسیم چگونگی برخورد با گناهان و اصلاح جامعه گفت: همه ی ما باید به حضرت اباالفضل (علیه السلام) تاسی کنیم،از تهمت،دروغ و غیبت دوری جوییم و آنرا با جلوه های نیکو و زیبایی چون صداقت،خیرخواهی، راستی،شجاعت و دفاع از حقوق مردم گرچه هزینه دارد ،جایگزین کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با دعوت از همه ی مردم برای شرکت در حماسه بزرگ 24 خرداد و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور در انتخابات تکلیف است و باید همه درآن شرکت کنند.ما انتخابات را فقط حق نمیدانیم چون گاهی می شود از حق اعراض کرد ، بلکه آن را تکلیف هم قلمداد می کنیم چون از تکلیف نمیتوان روی گردانی کرد پس حضور همگان در انتخابات هم حق است و هم تکلیف و مشارکت مردم استمرار نظام را تضمین میکند .و امید است حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری خلق شود.

در آغاز این دیدار و پیش از سخنان ریاست سازمان ،حجةالاسلام آقای شهسواری مسئول امور ایثارگران سازمان و به نمایندگی از جمع حاضردر سخنان کوتاهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز چانباز از عنایت ها و اقدامات ویژه ریاست سازمان حج و زیارت در راستای تکریم منزلت جانیازان و ایثارگران گفت : بحمدالله در دوره مدیریت آقای دکتر موسوی توجه ویژه ای به امور ایثارگران شده و دستورالعمل های ابلاغی در این باره به مرحله اجرا رسیده است.در این مدت بسیاری از فرزندان شهدا در بدنه سازمان جذب و استخدام شده اند همچنین با اجرای ابلاغیه حاکمیتی شدن سازمان وضعیت بسیاری از جانبازان و ایثارگران شاغل در سازمان از پیمانی به رسمی ارتقا و تغییر یافته که جا دارد بابت این اقدامات خداپسندانه از جناب آقای دکتر موسوی تشکر نماییم.

در پایان این دیدار از سوی ریاست سازمان هدایایی به رسم یادبود به جانبازان و ایثارگران حاضر در جلسه تقدیم گردید.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.