پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران حج تمتع دربازگشت:

حج امسال بسيار آرام و با عزت برگزارشد

حج امسال بسيار آرام و با عزت برگزارشد

جمعي از حجاج مشهدي در بازگشت از طواف كعبه و زيارت بارگاه پيامبراكرم (ص) و جنه البقيع تاكيد كردند: حج امسال بسيار آرام و با عزت برگزارشد.

جمعي ازحجاج ايراني در بازگشت از سفر معنوي حج به كشور درگفتگو با خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج در فرودگاه مشهد با اعلام اين مطلب اظهارداشتند: امسال حجي مطلوب و دلنشين را برگزاركردند.

آقاي علي سليمي در پاسخ به اين سوال كه حج امسال را چگونه توصيف مي كنيد؟ گفت : برخورد ماموران پليس عربستان با زائران ، بااحترام و خارج ازانتظارما بود. درطول اين سفراز همكاري خوب مسئولان عربستان برخورداربوديم و حجي بسيار با عزت و كرامت را برگزاركرديم .

آقاي علي اكبررجايي يكي ديگر از زائران افزود: حج امسال درنهايت آرامي و متانت برگزارشد و هيچ مشكلي براي زائران كشورمان به وجودنيامد.

آقاي محمد حسن پور برقراري نظم و اجراي مقررات ازسوي مسئولان بعثه و حج و زيارت ايران و همكاري متقابل عربستان را موجب برگزاري يك حج بسيارموفق دانست و حجت الاسلام ميثم پور معين كاروان اظهار داشت: حج امسال بسيارعالي و درنوع خود بي نظيربود.

حجت الاسلام ميثم پور در پاسخ به اين سوال كه عرفات و منا چگونه سپري شد؟ افزود: درعرفات و منا آرامش خوبي حاكم بود .

آقاي محمد حسن پور دراين باره اضافه كرد: مراسم عرفات و منا بسيارعالي بود. در روز عيد قربان با رعايت برنامه زمان بندي براي رمي جمرات ، به آرامي و موفقيت اين مراسم برگزارشد.

آقاي وحيديان مديركاروان حجاج ايراني با تاكيد براينكه مراسم منا و عرفات امسال با قبل تغييركرده بود، گفت: استفاده ازچادرهاي بلند و مجهزبه كولرهاي گازي خيلي شرايط اسكان را مناسب كرده بود.

يكي از زائران افزود: مديريت ميداني حج و زيارت در سراسرمراسم و ايام حج بسيارعالي بود، همكاري مسئولان دوطرف ايران و عربستان درتسهيل امرحج خوب بود و رفتار پليس سعودي با زائران ايراني بويژه درمنا و عرفات با احترام ويژه بود.

آقاي علي اكبر رجايي مراسم منا و عرفات بسيار آرام بخش خواند و گفت: درطول مسيربين زائران آب سرد و ... توزيع مي شد و گروههاي امداد و پزشكي خدمات رساني مي كردند.

اين گزارش حاكي است تعدادي از مصاحبه شوندگان در خصوص چادرها و مكان استقرار زائران درمنا اظهار داشتند: حجاچ از قبل بايد در خصوص وضعيت منا و ايام تشريق توجيه و از شرايط بيشتر مطلع شوند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.