پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش آموزشی توجیهی کارکنان دفاتر موقت کنسولی عراق برای دریافت ویزای اربعین/عکس

همایش آموزشی توجیهی کارکنان دفاتر موقت کنسولی عراق برای دریافت ویزای اربعین/عکس

برگزاری همایش آموزشی توجیهی سامانه سماح برای کارکنان دفاتر موقت کنسولی عراق  

همایش آموزشی توجیهی سامانه سماح برای کارکنان دفاتر موقت کنسولی عراق  بابت امور دریافت ویزای اربعین با حضور نمایندگان دفاتر حج و زیارت و شرکت های مرکزی زیارتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در این همایش، ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته برای خدمات رسانی به زائران اربعین، گفت: اولین ویزاهای اربعین سال جاری در این هفته صادر شد.

وی ارائه خدمات به زائران اربعین را حاصل فعالیت جمعی سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه های کشور توصیف کرد و بیان داشت: در دفاتر حج و زیارت استان ها مرکز پاسخگویی برای زائران اربعین ایجاد شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در این همایش، همکاران حج و زیارت استان ها و شرکت های مرکزی زیارتی استان ها که قرار است از مهرماه در دفاتر کنسولی موقت کشور عراق که در 12 نقطه کشور برپا شود همراه با نیروهای کنسولی عراقی فعالیت کنند، توصیه کرد، نهایت همدلی و انسجام را با برادران عراقی داشته باشند تا فرآیند دریافت ویزای زائران اربعین به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

آقای نظافتی با توجه به حجم سنگین و تعداد کثیر ویزای زائران اربعین به همکاران دفاتر موقت کنسولی توصیه کرد که در این ایام نهایت دقت را در عملکرد خود داشته باشند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت همچنین بیان کرد: برخی از زائران پس از ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه ها گمان می کنند که کار ثبت نام پایان یافته و مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل نمی دهند و همین امر موجب تاخیر می شود.

وی در انتها از ثبت نام بیش از 45 هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت : انتظار داریم مردم امور ثبت نام برای دریافت ویزای اربعین را به روزهای بعد موکول نکنند.

در ادامه این همایش فرآیندهای سامانه سماح برای حاضرین توضیخ داده شد و به سوالات شرکت کنندگان در خصوص سامانه سماح پاسخ داده شد.

همایش آموزشی توجیهی سامانه سماح برای کارکنان دفاتر موقت کنسولی عراق، پیش از ظهر امروز با حضور نماینده سفارت عراق در تهران، نمایندگان حج و زیارت استان ها، نمایندگان شرکت های مرکزی کارگزاران زیارتی استان ها و  مسئولین و همکاران اداره کل عتبات و اداره کل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت برگزار شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.