پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر روان و پویا سازی و کم هزینه تر کردن فرآیندها در حج

تاکید رئیس سازمان حج و زیارت بر روان و پویا سازی و کم هزینه تر کردن فرآیندها در حج

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست آسیب شناسی حج سال جاری از مدیران سازمان حج و زیارت خواست که بر پیاده سازی سه اصل روانسازی، پویا سازی و کم هزینه تر کردن فرآیندها در حج تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز- چهارشنبه 12 مهرماه- در نشست آسیب شناسی حج تمتع سال 96 و برنامه ریزی حج 97 که با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حال برگزاری است، به دیدار روز گذشته مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وضعیت حج امسال رضایت حداکثری مسئولان حج را بدنبال داشت   و روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان حج فرمودند که " روز بازگشت حجاج با سلامت و عافیت، برای ما همچون یک روز عید و روز جشن است" .
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با بیان اینکه برگزاری حج و عمره مایه برکت برای کشور و مجموعه حج و زیارت است، خطاب به مدیران و مسئولان سازمان حج و زیارت تاکید کرد که ما باید دغدغه همه مسائل حج، عمره و عتبات را داشته باشیم و از عمق وجود در این زمینه کار کنیم که این نشان می دهد که ما شکرگزار این نعمت هستیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست آسیب شناسی حج سال جاری از مدیران سازمان حج و زیارت خواست که بر پیاده سازی سه اصل روانسازی، پویا سازی و کم هزینه تر کردن فرآیندها در حج تلاش کنند.
آقای محمدی در این دیدار از مسئولین کارگروه های حج خواست که از همین امروز اعضای کارگروه های مربوطه را تشکیل دهند و در انتخاب اعضای علاوه بر نیروهای مجموعه حج و زیارت از توان افراد متخصص نیز استفاده نمایند.
رئیس سازمان حج و زیارت در نشست آسیب شناسی حج 96 عنوان کرد: ما باید در آسیب شناسی مشکلات را ریشه یابی کنیم و بر اساس آن برای حج سال 97 برنامه ریزی کنیم و در برنامه ریزی ها ما از محدوده فرآیند های متعارف که طی این سال ها در حج جاری بوده، خارج شویم.
معاون وزیر ارشاد در این نشست بیان کرد: ما در برنامه ریزی هایمان باید ضمن توجه به محدودیت ها و مقررات کشور میزبان راهکارهای منطقی برای بهبود فرآیندها ارائه نماییم.
رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در خاتمه این بخش از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش های دست اندرکاران حج سالجاری در 57 روز موسم حج، از ابتدای عملیات اعزام زائران به عربستان تا بازگشت حجاج به میهن اسلامی، همفکری و هم افزایی در مجموعه حج و زیارت را زمینه ساز حجی موفق در سال 97 توصیف کرد.
در حج سالجاری 25 کارگروه تخصصی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی و آسیب شناسی عملیات حج تشکیل گردید که قرار است این کارگروه ها از امروز با انتخاب اعضا، ضمن آسیب شناسی حج گذشته ، راهکارهای رفع و بهبود آسیب های حج گذشته را برای برنامه ریزی حج سال آینده تعریف نمایند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.