پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی : حجّ امسال حجّی با شکوه و موجب عزّت شیعه بود

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی : حجّ امسال حجّی با شکوه و موجب عزّت شیعه بود

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ديدار مسئولان حج: حجّ امسال حجّی با شکوه و موجب عزّت شیعه بود.

حجت الإسلام و المسلمین قاضی عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت عصر پنج‌شنبه 20 مهرماه 1396  با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله با ایشان دیدار و گزارشی از برنامه با شکوه حجّ امسال، ارائه داد.

آيت الله صافي گلپايگاني در ابتدای این دیدار، با حمد و سپاس الهی نسبت به برگزاری با شکوه حج امسال، از زحمات دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر و تشکّر کرده و گفت : الحمدلله، حجّي که امسال انجام شد، بسیار اسباب افتخار گردید. بدانید این برنامه، اسباب خوشحالی حضرت ولیّ عصر ارواح العالمین له الفداء و سبب عزّت و آبرومندی شیعه بود.

وي در بخشی از بیانات خود، مسأله حج را از مهمترین مسائل اسلامی دانسته و افزود: بارها گفته‌ام که مسأله حج، مسأله اسلام است، یعنی این برنامه به طوری است که ضمن آن همه مقاصد اسلامي تأمین خواهد شد، لذا همیشه اعلام کردیم که باید این برنامه ادامه داشته باشد و تعطیل نشود.

اين مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، عقلانیت را لازمه مدیریت امر حج دانسته و بیان داشتند: در مسائل مهمّی همچون حج باید با عقلانیت و تدبیر عمل کرد. اشخاصی که در برنامه‌ریزی این امر مهم نقش دارند باید عقلانیت را در پیش بگیرند تا مثل امسال، حجّی با شکوه و آرام و مورد رضایت همگان داشته باشیم و ان شاء الله با برنامه‌ریزی‌های بهتر، هر سال بر عظمت و شکوه این برنامه مهمّ افزوده شود و بتوانیم از آثار معنوی حضور در حرمین شریفین مکه معظمه و مدینه منوّره و قبرستان بقیع، بهره‌مند شویم.

استاد گرانقدر حوزه علميه بخش دیگری از سخنان خود را به مسأله لزوم حضور در برنامه عبادی حجّ اختصاص داده و بيان داشت:  حضور شیعیان در برنامه حجّ، لازم و ضروری است. ما باید حضور داشته باشیم تا امّت اسلام، مقدار تقیّد و تعهّد شیعیان به احکام و اخلاق  اسلامی را بدانند و شبهات معاندین با شیعه را خنثی نماییم. دوری ما از این برنامه، خسران و ضرر زیادی دارد.

آیة الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان، توفیقات بیشتر دست‌اندرکاران حج در کشور را از خداوند متعال مسئلت كرد و از زحمات و خدمات مسئولان حج تقدیر و تشکّر كرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.