پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت :

ما متولی امور زیارت هستیم اما در برخی زمینه ها خلأ قانونی داریم

ما متولی امور زیارت هستیم اما در برخی زمینه ها خلأ قانونی داریم

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت می گوید: با اینکه قانون ، سازمان حج و زیارت را متولی امور زیارت می داند، اما این سازمان نمی تواند مانع فعالیت افراد غیر مجاز در این زمینه شود.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمات حج و زیارت محسن نظافتی با اشاره به فعالیت 2500 دفتر رسمی و دارای مجوز زیر نظر این سازمان در سراسر کشور افزود: سازمان حج و زیارت همواره مدافع حقوق این دفاتر بوده است اما به نظر می رسد این حقوق توسط برخی افراد غیرمجاز در حال ضایع شدن است.

وی با اعلام اینکه همه ساله تعداد قابل ملاحظه ای از هموطنان از طریق افراد غیر مجاز به عتبات اعزام می شوند، در حالی که از کمترین امکانات و خدمات امنیتی و ایمنی، بهداشتی و سلامت، تغذیه و مسکن بهره‌مندند، خواستار چاره جویی و اقدام قضایی و انتظامی برای مهار این افراد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین به تلاش این سازمان برای تقویت ضوابط قانونی دراین زمینه اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ مراجع ذیربط بتوانند با تصمیمی در این زمینه خلأ قانونی موجود را برطرف سازند.

نظافتی به وقوع چندین مورد حادثه برای زائرانی که طی سالهای اخیرتوسط افراد غیرمجاز به عتبات اعزام شده بودند اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت برای جلوگیری از وقوع حوادثی از این دست، همیشه مدافع حقوق دفاتر خدمات زیارتی خواهد بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.