پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیرحج افغانستان خواستار استفاده از تجربه های سازمان حج ایران شد

وزیرحج افغانستان خواستار استفاده از تجربه های سازمان حج ایران شد

وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت ایران خواستار استفاده و بهره گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج و موضوعات مربوط شد.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت فیض محمد عثمانی که به ایران سفر کرده در دیدار با حمید محمدی با بیان اینکه سازمان حج افغانستان نیازمند خانه تکانی اساسی برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائران این کشور است گفت: با توجه به اینکه سازمان حج جمهوری اسلامی ایران طی سالهای  اخیر تجربه و دستاوردهای ارزشمندی را در زمینه حج به دست آورده ، مایلیم از این تجربه ها برای ارتقائ تشکیلات حج در افغانستان بهره ببریم.

وزیر افغانستانی با تاکید بر نیاز کشورش به کمک های آموزشی ایران در زمینه حج افزود: ما در زمینه های اداری، مدیریت مالی، خدمات و آموزش نیازمند کمک علمی و آموزشی سازمان حج زیارت ایران هستیم و امیدواریم سفر به ایران و ملاقات با مقامات ایرانی از جمله رییس سازمان حج و زیارت گامی در جهت تحقق این خواسته باشد.

در این دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز با استقبال از آغاز همکاری های علمی و آموزشی ایران و افغانستان در زمینه حج، آمادگی این سازمان را برای انتقال تجربیات به همتایان افغانستانی اعلام کرد.

حمید محمدی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت سال های گذشته تجربه اعزام 90 تا 115 هزار زائر حج و 700 تا 900 هزار زائر عمره از سازمان حج و زیارت وجود داشته است، گفت: تجارب خوب ما در بخش های مختلف حج از بخشهای اجرایی تا خدماتی از بدو ثبت نام تا آموزشهای قبل از اعزام و آموزش های مربوط به طول موسم حج به حجاج و کارگزاران حج، تجربیاتی است که همه ساله با استفاده از افراد کارآزموده به اجرا در می آید و ما می یتوانیم این تجربیات را از طریق اموزش های لازم در اختیار برادران و خواهران افغانستانی خود قرار دهیم.

وی به وجود مستندات ، نظام نامه ها، دستورالعمل ها و تجربیات مکتوب موجود در سازمان حج و زیارت اشاره کرد و افزود: مشترکات موجود میان ایران و افغانستان بویژه زبان مشترک می تواند تسهیل کننده انتقال تجربیات و انجام آموزش های لازم در این زمینه باشد.

محمدی از وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان خواست با دسته بندی نیازهای اساسی این کشور به کمک های آموزشی سازمان حج و زیارت ایران، مقدمات همکاری های بیشتر دو کشور را در این زمینه فراهم کند. رییس سازمان حج و زیارت همچنین از گسترش همکاری های دو کشور در زمینه گردشگری مذهبی و تسهیل در رفت و آمد زائران افغانستانی به ایران و زیارت اماکن مقدس استقبال کرد.

در پایان دیدار وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت ایران، دو طرف با تعیین افراد  و هیاتهایی برای پیگیری همکاری ها موافقت کردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.