پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رضایی:تاكنون هيچ اعلام رسمي از سوي عربستان مبني بر كاهش سهميه عمره اعلام نشده است.

  • 27 خرداد 1392
  • 16:51
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 3454 بازدید
  • Article Rating
رضایی:تاكنون هيچ اعلام رسمي از سوي عربستان مبني بر كاهش سهميه عمره اعلام نشده است.
به گزارش خبرنگار حج نیوز،غلامرضا رضايي، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت گفت: از ابتداي عمره تاكنون هر هفته ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ ايراني به عمره مفرده مشرف مي‌شوند و كماكان همين رقم و عدد ادامه دارد. وي پايان عمره سال جاري را ۲۱ ماه رمضان اعلام كرد و گفت: آخرين گروه زائران ايراني ۲۱ ماه رمضان به كشور باز مي‌گردند و پس از توقفي كوتاه از پنجم ذي‌القعده اعزام زائران ايراني به حج تمتع آغاز مي‌شود.
رضايي عمره ماه رمضان را ۲۱ روزه عنوان كرد و گفت: عمره عادي ما ۱۲ روزه است اما براي اينكه زائران بتوانند در ماه رمضان روزه‌هاي خود را درست بگيرند، عمره ماه رمضان ۲۱ روزه است و به دليل طولاني‌تر بودن مدت عمره هزينه‌هاي اين گروه‌هاي اعزامي بيش از ديگران است. وي خبرهاي مبني بر كاهش سهميه عمره مفرده را تكذيب و اعلام كرد: تاكنون هيچ اعلام رسمي از سوي عربستان مبني بر كاهش سهميه عمره اعلام نشده است. معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در مورد زمان آغاز اعزام زائران به حج تمتع، گفت: دولت عربستان اعلام كرده است، زائران ايراني از روز پنجم ذي‌القعده براي اداي مناسك حج مي‌توانند وارد عربستان شوند كه ما نيز بر اساس همين تاريخ برنامه‌ريزي‌هاي اعزام زائران را انجام داده‌ايم و تاكنون دستور كتبي مبني بر اعزام ديرتر زائران صورت نگرفته است.
رضايي با اشاره به اينكه دولت ايران ترجيح مي‌دهد زائران خود را ديرتر به عربستان ببرد و مدت كمتري زائران خود را در عربستان نگه دارد، گفت: طول اعزام زائران با توجه به دستورالعمل عربستان ۳۰ روز است در حالي كه درخواست ما اعزام ۲۰ روزه زائران بوده است. وي از تكميل ۱۰۰ درصدي كاروان‌ها حج تمتع و تشكيل بيش از ۵۶۰ كاروان خبر داد و گفت: حتي بيش از تعداد ظرفيت ثبت‌نام صورت گرفته است بر همين اساس اعلام كرده‌ايم افرادي كه هنوز پول خود را واريز نكرد‌ه‌اند، ممكن است از گروه‌هاي اعزامي سال جاري حذف شوند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.