پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز ثبت نام سفرهای زمستانی عتبات عالیات از امروز

آغاز ثبت نام سفرهای زمستانی عتبات عالیات از امروز

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 185 هزار نفر زائر ایرانی از 16 دی تا 22 اسفند به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی با بیان اینکه ثبت نام این دوره از سفرهای عتبات از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده است، گفت: در اعزام های این دوره که از 16 دی ماه آغاز می شود و تا 22 اسفند ادامه دارد، 185 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی در خصوص نحوه ثبت نام برای سفرهای عتبات توضیح داد: متقاضیان می توانند با مراجعه مستقیم به 2470 دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور که اسامی آنها در سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر حج و زیارت استان ها اعلام شده و یا از طریق سامانه www.atabat.org.ir  برای سفر به عتبات ثبت نام نمایند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت پیرامون نحوه پرداخت هزینه سفر به عتبات نیز بیان کرد: پرداخت وجه در ثبت نام اینترنتی و یا مراجعه حضوری به دفاتر، تنها از طریق درگاه الکترونیکی بانک ملی صورت می گیرد و زائران از پرداخت هزینه به حساب های شخصی پرهیز نمایند.

نظافتی همچنین از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران عتبات یک هفته قبل از اعزام به سفر خبر داد و افزود: علاوه بر جلسه آموزشی هر کاروان یک جلسه تجمیعی با حضور همه کاروان های اعزامی در یک محدوده زمانی مشخص با حضور 70 تا 80 کاروان در استان ها برگزار می شود.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت در خصوص تهدید فعالیت گروه های غیر مجاز در زمینه اعزام زائران به عتبات نیز خاطر نشان کرد: این کاروان ها از پوشش امنیتی و خدمات بیمه و هلال احمر مناسب برخوردار نیستند و با توجه به اینکه این مجموعه زیر نظر سازمان حج و زیارت نیست در صورت بروز مشکل، مرجعی برای رسیدگی به مشکلات زائران وجود ندارد.

نظافتی در خصوص نحوه شناسایی دفاتر مجاز زیارتی گفت: دفاتر مجاز زیارتی دارای لوح شناسایی صادر شده از سوی سازمان حج و زیارت هستند همچنین زائران می توانند با تماس با سازمان حج و زیارت و دفاتر حج و زیارت استان ها در خصوص مجاز بودن این دفاتر استعلام نمایند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص تعداد روزهای سفر در این دوره از اعزام های عتبات نیز بیان کرد: سفرهای زمینی این دوره 3 تا 7 روزه و سفرهای هوایی 7 تا 12 روزه هستند و سعی کردیم سلیقه زائران استان ها را در تعداد روزهای سفر لحاظ کنیم وهمچنان بدنبال افزایش تنوع در سفرهای عتبات هستیم.

محسن نظافتی همچنین به زائران عتبات یادآور شد: زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران در عراق رو به رشد هست ولی هنوز ایده آل نیست و یکی از اقدامات سازمان حج و زیارت تلاش برای توسعه و بهبود زیرساخت های خدماتی زائران در عتبات است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین گفت: ثبت نام های نوروزی عتبات از اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.