پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گام دیگر سازمان حج و زیارت برای حمایت از کالای ایرانی/بستر لازم برای تهیه سوغات با کیفیت زائران آماده می شود

گام دیگر سازمان حج و زیارت برای حمایت از کالای ایرانی/بستر لازم برای تهیه سوغات با کیفیت زائران آماده می شود

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر حمایت جدی از کالای ایرانی گفت: سوغات زائران نیز ، می تواند از کالای با کیفیت ایرانی تهیه شود و در این راستا ، سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری تلاش های لازم را مدنظر قرار داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج ؛ حمید محمدی روز یکشنبه در نشست معاونان سازمان حج و زیارت به بررسی فعالیت های انجام شده در حوزه عتبات و حج تمتع پرداخت.

وی به موضوع عتبات، اربعین حسینی و اعزام های استانی اشاره کرد و افزود: در خصوص اربعین حسینی کارهای زیادی از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی و  سازمان حج و زیارت انجام گرفته که یکی از آنها بحث راه اندازی سامانه سماح بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سامانه سماح دارای امکانات خوب و کاربردی در ثبت اطلاعات زائران است که می تواند در ساماندهی کلی زائران کمک کار برنامه ریزی های ستاد اربعین حسینی باشد.

محمدی افزود: امسال برنامه ریزی شده تا سامانه سماح به صورت سبک تری به فعالیت بپردازد و امیدواریم رفع برخی نقایص در سرعت برنامه ها انجام پذیرد.

وی بر اعزام های استانی به عتبات عالیات و همچنین رقابت پذیری در این عرصه تاکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت، سازمان متبوع خود را در محور کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین حسینی دانست و تاکید کرد: امیدواریم با فضای موجود در عرصه عتبات عالیات و اربعین بهترین فرآیند را داشته باشیم.


رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به موضوع شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: سازمان باید در این راستا تمام  توان خود را بکار گیرد.

محمدی افزود: یکی از موضوعات به خرید اقلام لازم از تولید داخلی بازمی گردد که در این راستا کمیسیون خرید توجیه شده است.

وی توضیح داد: قرار بر این است برای اقلام مورد نیاز خود در عراق و حتی عربستان در عتبات و حج، از کالای ایرانی استفاده کنیم؛ این موضوع در عربستان به خاطر قطع روابط و بحث حمل و نقل با کندی صورت می گیرد اما سعی داریم تا اقلام مربوط به زائر از ایران تهیه شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد : برخی اقلام زائران همانند جامه دان ، چتر و .... از ایران تهیه می شود و زایران نیز می توانند این اقلام با کیفیت را که به آنها معرفی می شود، تهیه کنند.

محمدی به موضوع سوغات زائران نیز اشاره کرد و گفت: سوغات نیز می تواند از اقلام با کیفیت ایرانی تهیه شود و در این راستا هم سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش های لازم را مدنظر قرار داده است.

وی اظهار کرد: خرید کالای ایرانی به صورت برنامه ریزی شده ، موجب کاهش بازارگردی، عدم خروج ارز از کشور ، قدرت انتخاب و .... می شود که امیدواریم در این رابطه بستر مناسبی فراهم شود و از طرفی زائران عزیز هم دقت ویژه ای داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: سوغات امری ویژه و پسندیده است اما اگر این مهم به صورت با کیفیت باقیمت مناسب و بدون دغدغه حمل و نقل تهیه شود ، تاثیرات بسزایی به دنبال دارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

احمد
احمد شنبه, 15 اردیبهشت,1397 12:22
در راستای عمل به شعار سال ، اقدام پسندیده ای از سوی سازمان حج و زیارت است