پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

کاروان ها پل ارتباطی سازمان و زائران/ ۶۰ درصد هزینه های حج مربوط به اسکان است

کاروان ها پل ارتباطی سازمان و زائران/ ۶۰ درصد هزینه های حج مربوط به اسکان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمید محمدی امروز در همایش آموزشی کارگزاران حج تمتع سال 97 استان مازندران با تشریح برنامه های انجام شده در  فرآیند حج تمتع  اظهار کرد:  سازمان و کارگزاران حج تلاش می کنند تا در حج ۹۷ خدماتی بهتر به حجاج در  حج تمتع ۹۷ خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت حج سال گذشته را بسیار خوب دانست و آن را مرهون شجاعت حجاج و خدمات خالصانه کارگزاران حج  توصیف کرد.

محمدی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حج ۹۷ اظهار کرد:  وحدت ، تعاون و همکاری همه مجموعه خادمین حجاج و مدیران کاروانها و عوامل انها موجب پویایی حج 97 می شود.

محمدی همچنین برخدمت رسانی بیشتر کارگزاران حج به حجاج سال جاری تاکید کرد و گفت: با توجه به برگزاری خوب و باشکوه سال گذشته ، انتظارات  حجاج 97 متفاوت تر و بیشتر از دوره قبل خواهد  بود که بر همین اساس خدمت رسانی به این حجاج باید بهتر از سال گذشته باشد . 

رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم دقت به انجام شرح وظایف از سوی مدیران کاروان ها و مجموعه ها تاکید کرد و گفت: تمامی دستور العملها و شرح وظایف از زمان ثبت نام تا پرواز ها و حتی عملیات موسم حج به همه کاروانها و مجموعه ابلاغ شده است.

محمدی افزود: باید کاروانها و مجموعه ها در اجرای دقیق شرح وظایف ، در چارچوب اهداف کلی سازمان حج وزیارت یعنی ارائه خدمات عالی به زائر ،اهتمام ویژه داشته باشند چرا که پل ارتباط بین سازمان حج وزیارت با حجاج همین کاروانها هستند . 

وی، اطلاع رسانی به زائران در خصوص روند عملیات حج را مهمترین وظیفه مدیران کاروان ها و مجموعه ها دانست و افزود: مدیران مجموعه ها و کاروان ها در جلسات اموزشی ، با اطلاع رسانی درست نسبت به روند عملیات حج ، حجاج را با کاروان همراه سازند و زوایای این سفر معنوی به حجاج و ویژگی های زیبای حج را تبیین کنند .

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پرداخت هزینه حجاج 97 بر اساس نرخ دلار 3900 تومان اعلام شد، گفت : تعیین قیمت ها در کاروان ها و پرداخت هزینه سفر از سوی حجاج براساس همین نرخ بوده است.
وی ادامه داد: موضوع اسکان حجاج حدود ۶۰ درصد از هزینه سفر حج را تشکیل می دهد از این رو نوع و درجه هتل تاثیر زیادی در هزینه تمام شده هر کاروان می گذارد.
 محمدی با تاکید بر اینکه  امنیت و سلامت حجاج از اصول برنامه های حج است، گفت: رعایت قوانین و مقررات و برنامه ریزی هایی که توسط سازمان انجام شده ، عامل مهمی در تحقق این امر است.

محمدی همچنین علت کاهش اقامت در مدینه منوره را کاهش هتلها خواند و گفت : به دلیل تخریب هتل ها برای توسعه مسجدالنبی، طول اقامت حجاج در مدینه حدود شش روز در نظر گرفته شده است که باید از سوی کارگزاران حج سال جاری به زائران اعلام شود .

 گفتنی است در این همایش آموزشی از سوی مسئولان ارشد سازمان حج وزیارت نکات امنیتی ، اقامتی و مسائل مربوط به عملیات موسم حج مطرح شد .

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.