مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زایران ایرانی نمونه و الگو محسوب می شوند، گفت: دقت به قوانین مطرح شده از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری  و همچنین کشور میزبان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت :

زائران حج نسبت به قوانین کشور میزبان توجه داشته باشند/ زایران ایرانی نمونه و الگوی بسیاری از کشورها هستند

زائران حج نسبت به قوانین کشور میزبان توجه داشته باشند/ زایران ایرانی نمونه و الگوی بسیاری از کشورها هستند

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زایران ایرانی نمونه و الگو محسوب می شوند، گفت: دقت به قوانین مطرح شده از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری  و همچنین کشور میزبان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ قاسم نصیری امروز در همایش آموزشی و توجیهی کارگزاران حج اظهار کرد: به زائران عزیز توصیه می‌کنیم که اوقات خود را در حج به مناسک و اعمال صرف کنند و از هدف اصلی خارج نشوند؛ ضمنا دقت به قوانین مطرح شده از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری  و همچنین کشور میزبان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی حجاج ایرانی را نمونه و الگو دانست و افزود: بسیاری از کشورهای خارجی الگوی خود را از حجاج ایرانی می گیرند بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشیم.
مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال برنامه ریزی های مناسبی برای اسکان، نقل ، مشاعر و ....انجام گرفته است.
نصیری با بیان اینکه شاید قدری معطلی در فرودگاه‌های عربستان ایجاد شود گفت: با توجه به قوانین کشور عربستان مبنی بر انگشت نگاری و تصویر برداری از چهره اتباع همه کشورها، شاید این مهم به طور تصادفی از تعدادی کاروان های ما نیز صورت گیرد بنابراین زایران باید در این زمان سعه صدر و صبوری را داشته باشند.
وی با اشاره به برخورد سخت عربستان نسبت به کسانی که مواد مخدر و مشتقات آن را حمل می کنند، گفت: هر چند که اکثریت زایران ما افراد آگاه و دقیق نسبت به این موضوعات هستند اما باید همه افراد نسبت به مواد مخدر ‌ و مشتقات آن توجیه باشند.
مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت افزود:بازرسی های بسیار دقیق با تجهیزات کامل در فرودگاه‌های ایران و به ویژه عربستان صورت می گیرد ؛ البته خوشبختانه سال گذشته هیچ مورد دستگیری در عربستان بابت این موضوع نداشتیم.
نصیری توضیح داد:در صورت کشف مواد به هر میزان برخوردهای همانند معرفی به مراجع قضایی، جلوگیری از  سفر و باطل شدن گذرنامه صورت می گیرد.
وی به رعایت قوانین د مدینه و بقیع نیز اشاره کرد و گفت: در قبرستان بقیع نیز حساسیت های وجود دارد که باید رعایت شود؛ زایران از برداشتن خاک ، بلند دعا خواندن، ایستادن بر سر راه زایران در ورودی بقیع و ...خودداری کنند چرا که موجب بروز مشکلاتی برای خود آنها خواهدشد .
مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت افزود: زایران با افرادی که در قبرستان بقیع و نزدیک آن هستند وارد بحث و مجادله نشوند چراکه تبعاتی همانند دستگیری را به دنبال دارد.
نصیری توصیه کرد: زائران نباید از مقابل نمازگزاران عبور کنند یا از مهر استفاده نمایند؛ در زمان نماز جماعت نماز فردی اقامه نکنند و از لمس ‌ و بوسیدن حرم نبوی خودداری کنند.
وی تاکید کرد: بلند کردن کفش در حرمین بسیار عمل نامناسبی است و مستوجب برخوردهای قانونی خواهدشد.
نصیری افزود: زائران در طواف فاصله را با نفر جلویی خود به ویژه با بانوان رعایت کنند چرا که بی توجهی به این موضوع عواقب سختی را از سوی ماموران سعودی که دائم همه زائران را کنترل می کنند، وجود دارد.
وی تصریح کرد: زائران در صورت دستگیری و بازداشت حتما خونسردی خود را حفظ کنند و نگرانی به خود راه ندهند چراکه ارائه خدمات کنسولی به زایران انجام می گیرد.
نصیری افزود : بردن لپ تاپ و تبلت با در فرودگاه‌های ایرادی ندارد اما شاید موجب معطلی زایران شود . 
وی به زایران توصیه کرد که در تردد در خیابان های عربستان حتما از خط کشی عابر پیاده عبور کنند و هیچ گاه به تنهایی به حرمین شریفین نروند .
وی با بیان اینکه مسوولان وزارت حج عربستان سال گذشته هم به تعهدات خود مبنی بر عزت و امنیت زایران ایرانی پایبند بوده اند، گفت: بنابر تعهدات آنها امسال نیز امنیت و عزت زایران مورد توجه قرار دارد و امیدواریم زایران ما در کمال آرامش و امنیت به اعمال و مناسک  بپردازند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.