در جریان دیدار رئیس پلیس اینترپل کشور  با رئیس سازمان حج و زیارت، دو طرف در خصوص مسائل مرتبط با عتبات عالیات و حج گفت و گو و تبادل نظر کردند.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار صمیمانه رئیس پلیس اینترپل کشور با رئیس سازمان حج و زیارت مطرح شد

تاکید بر نقش و جایگاه پلیس اینترپل در صیانت از زائران حج و عتبات

تاکید بر نقش و جایگاه پلیس اینترپل در صیانت از زائران حج و عتبات

در جریان دیدار رئیس پلیس اینترپل کشور  با رئیس سازمان حج و زیارت، دو طرف در خصوص مسائل مرتبط با عتبات عالیات و حج گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس اینترپل کشور امروز با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل جاری حج تمتع و عتبات عالیات گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت بخش هایی از دغدغه های زائران عتبات عالیات و حج تمتع را مورد توجه قرار داد.

 رئیس پلیس اینترپل کشور نیز پیشنهاداتی را در جهت کم کردن دغدغه زائران در حج تمتع 97 در راستای صیانت از حقوق زائران در امور بین المللی براساس کنوانسیون 35 وین، به رئیس سازمان حج و زیارت ارائه داد.

در این دیدار توافق شد تا تفاهم نامه ای بین پلیس اینترپل کشور و سازمان حج و زیارت در خصوص مسائل مطرح شده ، منعقد شود.

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت  در این دیدار صمیمانه بر همکاری مستمر سازمان حج و زیارت و پلیس اینترپل کشور در راستای صیانت از حقوق زائران حج تمتع و عتبات عالیات تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری حج مطلوب و در کمال آرامش سال ۹۶ اظهار کرد: در توافقنامه ای که برای حج امسال بیت دو کشور امضا شده است نیز بر امنیت و عزت حجاج ، همانند حج گذشته تاکید شده است.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: قطعا پلیس اینترپل نیز از طریق سازوکار بین المللی، نقشی اساسی در صیانت از زائران خواهد داشت.

محمدی همچنین به موضوع عتبات و تردد کاروان های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ورود مجموعه های غیرمجاز که اکثرا با هدف کسب منافع مادی وارد این عرصه شده اند، در سالهای اخیر آسیب های زیادی را به دنبال داشته اندازه که امیدواریم همکاری های میان سازمان و پلیس اینترپل کشور در راستای اجرای قانون در این حوزه نیز اثرگذار باشد.

سردار هادی شیرزاد  رییس پلیس اینترپل کشور نیز ضمن حمایت همه جانبه از سازمان حج و زیارت و زایران کشورمان گفت: ما نیز در حفظ و صیانت از حقوق زائران کشورمان تلاش های لازم را انجام خواهیم داد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.