رییس سازمان حج و زیارت  یکی از بخش های مهم حج را ایام تشریق و حضور در مشاعر دانست و گفت: مدیران‌محترم کاروان ها، باید  برنامه زمانبندی عزیمت به جمرات همانند سال گذشته به صورت دقیق و کامل اجرا کنند. 

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد

لزوم زمانبندی دقیق برای حرکت به جمرات

لزوم زمانبندی دقیق برای حرکت به جمرات

رییس سازمان حج و زیارت  یکی از بخش های مهم حج را ایام تشریق و حضور در مشاعر دانست و گفت: مدیران‌محترم کاروان ها، باید  برنامه زمانبندی عزیمت به جمرات همانند سال گذشته به صورت دقیق و کامل اجرا کنند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمید محمدی در همایش آموزشی، توجیهی حج تمتع استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان در مشهد با اشاره به برنامه های انجام شده برای حج امسال اظهار کرد: خدمت به حجاج که جز عاشقی برای آن توجیهی ندارد، افتخاری است که همه باید قدردان آن باشیم. 

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه میانگین سنی بالای حجاج   و این امر مهم که افزایش  آگاهی زائر قبل از سفر بسیار حایز اهمیت است، باید بر اطلاع رسانی دقیق به حجاج تاکید کرد که  مدیران محترم کاروان ها باید نسبت به این مهم اقدام جدی داشته باشند. 
 
محمدی توضیح داد:  اهم انتظارات و مطالبات برای تسهیل ارائه خدمات به حجاج ایرانی در توافق نامه ای با وزارت حج عربستان آمده است. 

وی اظهار کرد: تمام مباحث مربوط به امنیت، عزت و کرامت زائران ایرانی در این توافقنامه ذکر شده است که بر همین اساس امسال بیش از ۸۵ هزار نفر به سرزمین وحی سفر خواهند کرد. 

رییس سازمان حج و زیارت به ارایه خدمات پزشکی ، تغذیه، تدارکات ، حمل و نقل ، امداد و ... اشاره کرد و افزود: همه تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقا خدمات بوده است و دست اندرکاران باید ‌‌به درستی برنامه ها را برای زائران تبیین کنند. 

محمدی یکی از بخش های مهم حج را ایام تشریق و حضور در مشاعر دانست و گفت: مدیران محترم کاروانها باید برنامه زمانبندی عزیمت به جمرات را همانند سال گذشته به صورت دقیق و کاملی اجرا نمایند.  
 
محمدی تصریح کرد: یکی از چالشهایی که قطعا امسال نه تنها حجاج ایران بلکه حجاج همه کشورها با آن روبرو هستند، فضای محدود منا است. حجاج عزیز باید با همکاری و مساعدت بیشتر وضعیت تنگی جا در عرفات و به ویژه منا را با بردباری پشت سر گذارند.  باید به کمک هم مشکل مضیقه جا را به درستی مدیریت کنیم.  

وی با اشاره به طرح آزمایشی وزارت حج عربستان برای استفاده از تخت در تعداد محدودی خیمه در منا اظهار کرد:  طبق بررسی های اولیه، گذاشتن تخت در چادرها فضای اضافی برای زائران ایجاد نمی کند. 

رئیس سازمان حج و زیارت  خطاب به عوامل حج تمتع ۹۷ گفت: هرچند مطمئن هستیم همه خادمین حجاج در تمام سطوح برای خدمات بهتر به زائران عاشقانه سعی و  تلاش خواهند کرد، سازمان با استفاده از نظرسنجی ها برترین ها مشخص می شوند و مدیران مجموعه، مدیران کاروان و سایر خادمین  برتر به عنوان تشویق در برنامه تشرف سال آینده قرار خواهند گرفت. 
 
محمدی با عنایت به اینکه حج ایران همیشه زبانزد و مطرح بوده است تاکید کرد: مدیران محترم کاروانها باید حجاج را کاملا توجیه کنند که جلوه زیبای نظافت، پاکیزگی و سفیر فرهنگ والای ایران اسلامی هستند و در ایام تشریق، بخصوص در منا و به ویژه در روز عید قربان، با رعایت نظافت اطراف خیمه ها این مهم را نشان دهند. مدیران مجموعه نیز باید نهایت سعی خود را بکار بندند تا چهره خیمه های حجاج ایرانی در روز دهم و هنگام حلق، با بی توجهی به موضوع مهم نظافت که در دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید شده است، مخدوش نشود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.