پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین جزييات خدمات درماني به حجاج ایرانی /حجاج تحت پوشش خدمات درمانی مناسب قرار می گیرند

  • 21 تیر 1397
  • 15:39
  • 0 دیدگاه
  • 523 بازدید
  • Article Rating
  آخرین جزييات خدمات درماني به حجاج ایرانی /حجاج تحت پوشش خدمات درمانی مناسب قرار می گیرند

رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با تشريح تمهيدات درماني و پزشكي در حج امسال گفت: علاوه بر استفاده از خدمات بيمارستاني سعودي در مكه و مدينه، درمانگاه‌هاي شبانه‌روزي و مطب‌هاي هشت ساعته نيز براي ارائه خدمات پزشكي به زائران داير مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج و زیارت؛ سيدعلي مرعشي امروز در همايش تيم‌هاي بهداشتي و درماني جمعيت هلال احمر در حج ۹۷ اظهار كرد: سال‌ها قبل خدمات پزشكي به صورت پزشك كاروان ارائه مي‌شد و يك پزشك مسئول خدمت‌رساني به يك كاروان بود كه در تمام فرآيند حج همراه آنها بود. در كنار اين مساله ما دو مركز بيمارستاني هم در مكه و مدينه داشتيم، اما به دليل طولاني بودن صف انتظار زائران و امكان برنامه‌ريزي بهتر درماني با هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت، برنامه‌ريزي‌هاي مختلفي صورت گرفته است تا از خدمات درماني سعودي نيز استفاده شود و همچنين با اين كار ظرفيت‌هايي براي اعزام بيشتر حجاج ايجاد شود.

رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر ادامه داد: از همين رو بيمارستان در مدينه نداريم و سه درمانگاه شبانه‌روزي در سه نقطه محل اسكان زائران دائر است. همچنين مطب هشت ساعته در مدينه به زائران خدمت‌رساني مي‌كند. در كنار آن ما از خدمات بستري در بيمارستان‌هاي مدينه استفاده مي‌كنيم. همچنين در درمانگاه‌هاي ما پزشكان متخصص نيز حضور دارند و خدمت رسانی می کنند.

مرعشی با اشاره به امكانات درماني در مكه مكرمه اظهار كرد: امسال در مكه بيمارستان داريم و علاوه بر آن پنج درمانگاه شبانه‌روزي و هشت مطب نيز فعاليت خواهند كرد و سعي شده با توجه به تجربيات گذشته خدمات به شكل مناسب‌تري ارائه شود.

وي همچنين با اشاره به ايجاد تسهيلاتي براي پزشكاني كه در حج حضور پيدا مي‌كنند، ادامه داد: تمهيداتي انديشيده شده تا ۷۰ درصد از همكاران‌مان در رفت و برگشت كه البته اولويت ما به جهت خستگي همكاران، برگشت است، بتوانند در ايستگاه‌هاي پروازي خودشان باشند.

رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر همچنين به امكان دسترسي آنلاين و آفلاين به پرونده پزشكي حجاج امسال اشاره كرد و گفت: همه ما بايد به اين موضوع واقف باشيم كه در درجه اول ارائه‌ خدمات درماني مناسب با روحيه بالا، تعامل زياد و ايثارگري به حجاج است

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.