پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار محمداعظم خان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار محمداعظم خان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت
محمداعظم خان وزير اوقاف ايالت اوتارپرادش هند قبل از ظهر ديروز با حضور در بعثه مقام معظم رهبري با نماينده ولي فقيه در امور حج و زیارت ديدار و گفتگو كرد.حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در اين ديدار مناسبات ايران و هند را بسيار صميمانه و برادرانه خواند و ابراز اميدواري كرد اين روابط در تمامي زمينه ها به ويژه امور فرهنگي گسترش يابد.وي به ديدار هيات بلند پايه هند به رياست نخست وزير اين كشور از ايران براي شركت در نشست غير متعهدها اشاره كرد و گفت: هند و جمهوري اسلامي ايران داراي تمدن ديرينه و درخشاني هستند. اين دو تمدن ديرينه نقش مهمي در معادلات بين المللي و منطقه اي دارند.
آقاي قاضي عسكر با اشاره به زندگي مسالمت آميز پيروان اديان و مذاهب مختلف در هند گفت: اينكه پيروان اقوام و اديان مختلف در هند بصورت آرام و مسالمت آميز رندگي مي كنند نشان از تدبير و مديريت موفق دولتمردان هند دارد.
وی افزود: هندوها اشعار زيادي به زبان فارسي در رابطه با اهل بيت پيامبر عليم السلام سروده اند و احترام خاصي به مسلمانان دارند. اين امر نشان مي دهد كه زمينه هاي فرهنگي زيادي براي تعميق مناسبات ايران و هند وجود دارد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به انتخابات شكوهمند رياست جمهوري در ايران گفت: انتخابات رياست جمهوري با سربلندي و حضور چشمگير مردم ايران برگزار شد و رييس جمهور منتخب، عالم دين و سياستمداري فهيم است. و ان شاءالله در دولت جديد گام هاي جدي تري در رابطه با هند برداشته خواهد شد.
آقای قاضی عسکر با تشريح عناوين برنامه هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در امور آموزش حجاج و كارگزاران فرهنگي حج با بهره گيري از فناوري هاي جديد گفت: در حوزه حج و زيارت، ايران و هند تجربيات موفقي دارند. بعثه مقام معظم رهبري در گذشته همايش موفقي را در زمينه حج در هند برگزار كرده است و آمادگي داريم تجربيات خود را در امور حج و زيارت با مسلمانان هند تبادل كنيم. نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تحركات تكفيري ها در كشورهاي اسلامي را يك خطر بزرگ براي مسلمانان دانست و گفت: اسلام دين سهولت، همكاري و زندگي مسالمت آميز است. اما برخي از عناصر وابسته به دشمنان تحت پوشش اسلام جمع زيادي از مسلمانان بيگناه را در پاكستان، عراق، افغانستان، سوريه، لبنان و مصر مي كشند و از اسلام چهره اي خشن به نمايش مي گذارند.وي با اشاره به زندگي مسالمت آميز اهل سنت و تشيع در ايران افزود: در مراسم حج بايد تمرين كرد كه مسلمانان در سراسر دنيا به صورت مسالمت آميز كنار هم زندگي كنند. در حج اين فرصت فراهم است كه نمايندگان جوامع اسلامي با تقويت همدلي و اتحاد خود مسلمانان را توجيه كنند تا با تحكيم وحدت زمينه رشد مسلمانان در حوزه هاي مختلف را فراهم نمايند.وي در پايان آمادگي بعثه مقام معظم رهبري را براي امضاي تفاهم نامه همكاري هاي فرهنگي ايران و هند به ويژه در امور حج و زيارت اعلام داشت.
محمد اعظم خان وزير اوقاف ايالت اوتارپرادش هند نيز با ابراز خرسندي از حضور در بعثه مقام معظم رهبري گفت: روابط ايران و هند ريشه در تاريخ دارد و ايران در گذشته بر فرهنگ هند اثرات زيادي داشته است.وي افزود: مردم هند علاقه زيادي به انقلاب اسلامي و رهبري آن دارد و معتقد ند مردم ايران با ايمان و مقاومت خود در جنگ سياسي و اخلاقي تحريم ها سربلند و پيروز شده است. وي گفت: مردم هند با گرايش هاي قومي و ديني مختلف در كنار هم زندگي مسالمت آميزي دارند و به هيچ وجه با كشتار مردم در كشورهاي اسلامي موافق نيستند.
وي كه همزمان رياست يك دانشگاه اسلامي را در هند بر عهده دارد خواستار همكاري آموزشي و علمي دانشگاه هاي ايران و هند شد.آقاي قاضي عسكر نيز در پاسخ آمادگي دانشكده علوم حديث و ساير موسسات آموزشي عالي ايران را براي همكاري هاي علمي و آموزشي با هند اعلام داشت.
وزير اوقاف ايالت اوتارپرادش هند در پايان از نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت براي انجام ديدار رسمي از هند و بازديد از مراكز آموزشي و فعاليت هاي فرهنگي مسلمانان اين كشور دعوت كرد.
ايالت اوتارپرادش در شمال هند قرار دارد. سالانه 170 هزار نفر از مسلمانان هندوستان در مراسم حج حضور دارند حدود 20 درصد از يك ميليارد و 210 ميليون و 726 هزار نفر جمعيت هند مسلمان هستند .

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.