پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حمل و نقل زائران و قراردادهایی که با شرکت های سعودی بسته شد/حمل و نقل مناسب زایران در مدینه منوره

حمل و نقل زائران و قراردادهایی که با شرکت های سعودی بسته شد/حمل و نقل مناسب زایران در مدینه منوره
مسئول حمل و نقل مدینه منوره با بیان اینکه از اتوبوس های مدل های بالای 2016 در حمل و نقل مدینه منوره بهره جسته ایم، گفت: در روزهای اخیر شرکت هایی که قرار داد خود را با سازمان منعقد کرده اند، اتوبوس هایی حتی شماره شده در سال 2018 را هم در سرویس های خود بکار گرفته اند.

مدینه منوره – پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت  – برای تامین نیاز ترددی برون شهری زائران ایرانی بیت الله الحرام، سازمان حج و زیارت قراردادهایی با 4 شرکت حمل و نقلی عربستان منعقد کرده است که یکی از این شرکت ها دولتی است. 
نظم در سرویس ها، کیفیت سرویس دهی ، مدل اتوبوس ها و نیز لحاظ کردن اتوبوس های جایگزین در مواقع خرابی خودروها، ازجمله بندها و شروطی است که سازمان حج و زیارت در قرارداد با شرکت های هافل، دوره النور ، نقل الجماعی(دولتی) و القاعد لحاظ کرده است. 
براساس قراردادهای منعقده با این 4 شرکت ، اتوبوس هایی که دراختیار کاروان ها قرار می گیرد، الزاما می بایست شامل مدل های بالای 2016 باشند. 
وحید اسکندری مسئول حمل و نقل مدینه منوره می گوید: در روزهای اخیر این شرکت ها اتوبوس هایی حتی شماره شده در سال 2018 را هم در سرویس های خود بکار گرفته اند و شرکت دور المنوره نیز اتوبوس های وی آی پی خود را برای نقل و انتقال زائران بکار گرفته است. 
وی می افزاید: این شرکت ها روزانه حدود 40 دستگاه اتوبوس خود را برای انتقال زائران ایرانی از مدینه به مکه مقابل هتل های محل اقامت زائران اعزام می کنند؛ عموما ساعت 4 بعد از ظهر.  راننده ها گذرنامه های زائران را تحویل می گیرند و سپس آنان را برای سوار شدن به داخل اتوبوس ها هدایت می کنند و به سمت مسجد شجره، آخرین نقطه ای که زائران از آنجا باید محرم شوند، حرکت می کنند. 
ساعت 5/5 همه کاروان هایی که می بایست راهی مکه شوند، در شجره حضور دارند و می بایست اعمال خود را برای محرم شدن تا قبل از نماز مغرب انجام داده باشند، چرا که از بعد از نماز مغرب به کاروان های اجازه تردد در مسیر مکه مکرمه را نمی دهند.
آخرین ایستگاه پذیرایی نیز 18 کیلومتری خارج مدینه به سمت مکه ، محلی به نام "محطه العوفی" است که آنجا غذای زائران را در بسته بندی تحویل اتوبوس می دهند و سپس حرکت می کنند. 
اتوبوس ها در مسیر حدود 450 کیلومتری مکه براه می افتند و تا ساعت حدود 12 شب نیز به مقصد می رسند، اما در صورتی که خودروها با هر مشکل فنی روبه رو شوند، درچارچوب قرارداد شرکت های طرف قرارداد به فوریت یک اتوبوس جایگزین اعزام می کنند و این درحالی است که در مسیر مدینه – مکه هم 3 ایستگاه سیار تعمیرات اتوبوس ها آماده رفع مشکلات فنی این خودروهاست. 
این هفته اتوبوس یکی از کاروان ها دچار نقص فنی شد که به گفته یکی از مسئولان حمل و نقل ستاد حج ، در کمتر از 45 دقیقه اتوبوسی جدید برای انتقال زائران به میانه راه مدینه به مکه حاضر شد و حتی شرکت طرف قرارداد راننده را بخاطر عدم نظارت و دقت کافی توبیخ کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.