پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در اجتماع هزاران تن از مردم اردستان و در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر

دکتر موسوی:خون شهدای هفتم تیر باعث استحکام پایه های انقلاب و استمرار آن گردید.

دکتر موسوی:خون شهدای هفتم تیر باعث استحکام پایه های انقلاب و استمرار آن گردید.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز ،آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در استان اصفهان شب گذشته با مشارکت هزاران تن از مردم و حضور نماینده ولی فقیه ،مسئولین کشوری ،قضایی و لشکری و ائمه جمعه این استان در مسجد جامع اردستان برگزار شد.
در این مراسم حجةالاسلام و المسلمین دکتر سیداحمد موسوی رییس سازمان حج و زیارت بعنوان سخنران ویژه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیة الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب در حادثه انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی و نیز تجلیل از شهدای طباطبایی نژاد گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق عنایت فرمود تا در زادگاه بزرگمرد تاریخ، شهید سیدحسن مدرس و در سالروز شهدای هفتم تیر ،شهدایی که با خون خود پایه های انقلاب را مستحکم کردند ،در خدمت شما مردم با صفا و شهید پرور اصفهان بویژه مردم شهرستان اردستان باشم.امروز اگر انقلاب اسلامی در مقابل تمام توطئه های دشمنان و بدخواهان با قدرت به راه خود ادامه می دهد ،همه از برکت خون شهدا خصوصا شهدای هفت تیر می باشد.
آقای دکتر موسوی با تجلیل از شهیدان طباطبایی نژاد و تکریم جایگاه علمی و سوابق انقلابی نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در همین جا به خانواده آل طباطبایی تبریک می گویم که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند.از استادم بزرگوارم حضرت آیةالله طباطبایی تشکر می کنم که سبب خیر گردید تا در این محفل نورانی و زینت یافته به نام و یاد شهدا شرکت نمایم.بنده در ادوار مجلس شورای اسلامی بویژه مجلس چهارم و در کمیسیون قضایی همسنگر این عزیز بودم ،تواضع و فروتنی ایشان برای همه الگو بود و در عین اینکه عالم وارسته بود جسور هم بود.در کمسیون قضایی و در هنگام طرح برخی قوانین عده ای از دوستان ملاحظاتی داشتند اما ایشان با جسارت مسائل را بیان و اصول بشدت دفاع می کرد.و امروز نیز همان فروتنی و تواضع را در ایشان دیدم .از خدواند متعال می خواهم خون هایی که آل طباطبایی تقدیم انقلاب کردند به نحو احسن قبول بفرماید.

حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در تبیین نقش شهدا در تضمین استمرار انقلاب و رسالت مردم و مسئولان در برابر آنها اظهار داشت :چه کنیم که شرمنده شهدا نباشیم؟ دوستان!زمانی می توانیم شرمنده شهدا نباشیم که نسبت به تاثیر گذاری خون آنان در پیروزی انقلاب و استمرار آن معرفت داشته باشیم .شهدا با شهادت خود ،کشور و نظام را از هرگونه آلودگی و آسیب پاک و مصون کرده و می کنند،دلیل آن نیز در قرآن و سنت آمده است. خواهران و برداران ! ما در این محفل گردهم آمده ایم تا به ساحت مقدس شهدا عرض ادب و احترام و برای آنان طلب مغفرتی داشته باشیم و بدانیم اینها وظیفه است ،یک وظیفه عادی که ثواب و اجر نیز بهمراه دارد.امشب می خواهم بگویم این مساله بالانر از وظیفه عادی است و در قبال خون شهدا رسالت سنگینی بر دوش مسئولین نظام و مردم قرار دارد، این وظیفه سنگین باید احساس شود و بدانیم این رسالت چیست؟
رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد :خواهران و برداران عزیز !در فرهنگ دینی اینگونه به ما آموخته اند که شهدا این سرزمین و نظام را پاک و تطهیر لذا من مسئول و ما مردم نباید با رفتار و کردار خود نباید آنچه را که شهدا با خون خود تطهیر نمودند ،آلوده نماییم.اما نکته دیگر آنست که ،چگونه خون شهدا این سرزمین و کشور را پاک ساخته و این پاکی همچنان استمرار دارد؟ در زیارت وارث می خوانیم :« طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم » ای شهیدان ! شما طیب و طاهر هستید و این نظام و کشور را پاک کردید،شما از پاکان زمین هستید و خون شما این کشور و سرزمین را پاک نموده است و همیشه شهدا را با عبارت های زیارت عاشورا مورد خطاب قرار دهیم و به آنها توجه کنیم.سخنرانی ،منبر ،موعظه و روضه اثر دارد اما آنچه که کشور را پاک کرد اینها نیست،بلکه خون شهدا بود.
این استاد دانشگاه افزود: چرا تاکید می کنیم پاکی حاصل از خون شهدا همچنان ادامه دارد؟ احادیث و همچنین عبارت های موجود در زیارت ها ما را به این امر دلالت می کند.اکنون با وجود گذشت 23 سال از آن واقعه و نیز شهدایی که در جنگ تقدیم انقلاب شده اند ،چگونه پاکی ناشی از شهادت آنها همچنان  ادامه و استمرار یافته است؟ اگر پی به این امر بردیم ،آنگاه می دانیم که چگونه با شهیدان سخن بگوییم و به چه صورت احترام آنها را پاس داریم .هنگامی که نامی از شهید طباطبایی آورده می شود.فقط به چشم نماینده شهر به او نگاه نکنید.بلکه بدانیم که این شهید سرافراز شهر ما و کشور ما را از آلودگی پاک و تطهیر نمود و همچنان آن اثر را دارد.
حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در تشریح این موضوع ادامه داد: چگونه خون شهید مکان و فضا را تطهیر می کند؟ در قرآن آمده است : و البلد الطیب یخرج نباته بأذن ربه » در این آیه شریفه خداوند متعال می فرماید :از سرزمین پاک ثمره پاک حاصل می شود یعنی کشور پاک ،علما و اندیشمندان پاک،زنان و مردان پاک  ،دانشمندان هسته ای،معلمان و کشاورزان ....پاک تحویل می دهد.یخرج نباته ،پاکی حاصل از خون شهدا اینگونه ثمره و نتیجه می دهد.پس! کشور پاک میوه پاک می دهد.اینرا نیز بدانیم ،اگر فردی در جایی اختلاس یا کار خلافی انجام داد ،در واقع با خون شهدا بازی کرده و کسی که بخون شهیدان جفا کند و حرمت آنرا نگه ندارد سرنوشت دردناکی در پیش دارد .حتی اگر این فرد به قیامت و معاد باور نداشته ، حال چه مسئول یا غیرمسئول باشد ،این کار باعث برباد رفتن آبروی او می شود.در طول حیات این نظام در اصناف گوناگون اعم از مجلس ،قوه مجریه ،قوه قضاییه و در برخی وکلا و استاندران مشاهده کردیم ،آنانی که خون شهدا را حرمت نداشتند و در صدد بودند تا آلودگی را به بدنه نظام تحمیل نمایند،آنچنان خداوند آبرویشان را برد که قابل جمع کردن نیست .لذا بدانیم که همه در برابر خون شهدا مسئولیم .خون شهیدان ثارالله است ،آنانی که حرمت خون شهبدان را پاس نمی دارند،آگاه باشند ،اگر ثارالله بیاید،هیچ چیزی اعم از غل ها ،زنجیرها و سدها نمی توانند مانع آن گردند.لذا ما در مقابل ثارالله هستیم.
آقای دکتر موسوی در ادامه سخنان خود به تحلیل اوضاع سیاسی منطقه و بیان جایگاه انقلاب اسلامی در این عرصه پرداخت.

در این مراسم آیةالله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ،فرماندران اردستان و نطنز،مسئولین دستگاه قضایی،فرمانده سپاه پاسداران ،فرماندهان نیروی انتظامی ،ائمه جمعه و جماعات و هزاران تن از مردم اردستان و اصفهان شرکت داشتند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.