پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین وضعیت خدمات پزشکی به زایران ایرانی حج تمتع

آخرین وضعیت خدمات پزشکی به زایران ایرانی حج تمتع

بیمارستان و مطب های پزشکان ایرانی مکه پذیرای بیش از 24 هزار زایر ایرانی بوده است.

مکه مکرمه - در یکی از روزهای حضور زایران عزیز  در سرزمین وحی به سراغ  دکتر روستا رئیس بیمارستان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ایران در مکه رفتیم؛ جایی که چند نفری از زائران بستری بودند و ارتوپد بیمارستان هم تا ظهر شکستگی دست و پای 2 تن از زائران جا انداخته و مداوا کرده بود.
دکتر روستا ضمن گزارشی تفصیلی، در خصوص روند فعالیت ها در این مرکز درمانی، گفت که از ابتدای عملیات حج امسال که از 27 تیرماه گذشته با پرواز به سمت مدینه شروع شد، تاکنون(۱۷مرداد ماه) 23 هزار و 140 نفر برای انجام معاینات پزشکی و درمان به مراکز تیم پزشکی ایران اعم از درمانگاهها، مطب ها و بیمارستان  در حج در مکه مراجعه کرده اند. 
وی ، وضعیت تیم پزشکی ایران در مکه مکرمه را از تجهیزات و نفرات تا مراجعات به شرح زیر اعلام کرد: 
کل کادر درمانی و پزشکی ایران در مکه مکرمه 550 نفر شامل پزشکان مجموعه ها، پزشکان متخصص، خدمات درمانی و پرستاری است.   
مرکز بیمارستانی ایران در مکه دارای بخش های مختلف همچون آزمایشگاه، رادیولوژی ، سونوگرافی ، اکوکاردیو ، خدمات دندانپزشکی، داخلی ، قلب ، طب اورژانس، زنان و زایمان و عمومی است.
تا روز چهارشنبه ، روزانه 150 ویزیت تخصصی در بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر صورت گرفته است که این افراد توسط پزشکان مطب های حاضر در مجموعه ها و درمانگاه ها معرفی شده اند. 
کل تعداد مراجعات از ابتدای شروع عملیات پزشکی در مکه ، 23 هزار و 140 مورد تا روز چهارشنبه 17 مرداد بوده است که ازاین تعداد حدود 80 نفر در بیمارستان بستری شده اند و همچنان 9 نفر در بیمارستان سعودی بستری هستند. 
علت مراجعات و بستری ها عمدتا دردهای عضلانی و اسکلتی، شکستگی ، سرماخوردگی، بیماری قلبی، دیابت ، فشار خون و ...بوده است. 
کل خدمات صورت گرفته اعم از ویزیت، رادیولوژی، تزریقات، پانسمان، سرم و ... 31 هزار و 285 خدمت بوده است. 
بیمارستان مستقر در مکه مکرمه ، رایگان است و 5 درمانگاه نیز بصورت شبانه روزی در مجموعه های هتل ها فعالیت دارند ، ضمن اینکه در تمامی هتل های محل استقرار زائران ایرانی ، ( هر هتل )پزشک عمومی حضور دارد و به مداوای زایران عزیز می پردازد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.