پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدير كل جذب و سازماندهي امور روحانيون

بعثه مقام معظم رهبری تعداد روحانیون کاروان ها را کاهش می دهد.

بعثه مقام معظم رهبری تعداد روحانیون کاروان ها را کاهش می دهد.

حجت‌الاسلام احمد زماني، مدير كل جذب و سازماندهي امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري اعلام کرد:دولت عربستان سعودي طي بخش‌نامه‌اي كه در رسانه‌هاي خود منتشر كرده قرار است به خاطر ساخت و سازهايي كه در مسجد الحرام انجام داده و هنوز تمام نشده است محدوديت‌هاي براي زائرين كشورها اعمال كند و ۲۰ درصد از سهميه زائرين كشور‌ها را كم كند. اگر اين بخش‌نامه اعمال شود طبيعي است كه تعداد روحاني و معين و معينه‌هاي كاروان نيز كاهش خواهد يافت چرا كه تعداد كاروان‌ها و زائرين كاهش مي‌يابد. به همين دليل اعلام اسامي معين و معينه‌ها متوقف بر روشن شدن وضعيت كاروانهاست.

وی ادامه داد:با توجه به اينكه امسال رويكرد كاهش عوامل حج با تاكيد بيشتر در دستور كار قرار گرفته تا هم هزينه‌هاي حج كم شود و هم زائران بشتري اعزام شوند جهت عدم تنزل سطح خدمات فرهنگي كاروان‌ها، با همكاري سازمان حج و زيارت كاروان‌بندي بگونه اي سازماندهي شد كه با حفظ نسبت روحاني به زائر در هر كاروان، تعداد كل عوامل فرهنگي كاهش يابد. اين كاهش شامل روحانيون كاروان‌ها، معين و معينه‌هاي حج نيز شد و مقرر شد كه ۷۷۶ نفر در حج سال ۹۲ در قالب روحاني كاروان يا معين و معينه اعزام شوند.وي با اشاره به كاهش تعداد روحاني كاروان و معين و معينه‌ها گفت: به طور قطع همه كاروان‌ها يك روحاني را خواهند داشت اما حضور معين و معينه در هر كاروان با توجه به كوچك يا بزرگ بودن كاروان تغيير خواهد كرد.

مدير كل جذب و سازماندهي امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري افزود: طبيعي است زماني كه تعداد روحانيون كاروان‌ها از ۱۳۹۵ نفر به ۷۷۶ نفر كاهش يابد بعثه محدوديت‌هايي را در اعزام روحاني و معين و معينه داشته باشد.وي ادامه داد: با توجه به چينش جديد كاروان‌ها و تغييراتي كه در اعزام حج ۹۲ صورت گرفت و همچنين كم شدن تعدا زائر در سال ۹۲ (باتوجه به اعلام کاهش 20% از سهمیه همه کشورهای اسلامی)فقط ۷۷۶ نفر از كساني كه سال ۸۹ به حج اعزام شده بودند قرار بود امسال به عنوان روحاني كاروان، معين و معينه اعزام شوند. زماني با اشاره به اينكه تعداد روحانيون كاروان‌ها و همچنين معين و معينه‌هاي كاروان‌ها وابسته به تعداد زائر است گفت: به نظر مي‌رسد.وي گفت: در هر صورت كساني كه در سال جاري انصراف به موقع دادند يا كساني كه اعلان شده اند ولي بعثه توان اعزام انها را به هر دليلي نداشته باشد ان‌شاء ا… در سال آينده دعوت خواهند شد از سوي ديگر امسال سعي كرديم مانند سال‌هاي گذشته از روحانيون كاروان‌‌هايي كه در قالب عمره چندين بار اعزام شده اند نيز استفاده كنيم تا در قالب معين حاضر باشند و كم كم تبديل به معان و روحاني كاروان شوند. البته با توجه به محدوديت ظرفيت تعداد اين ارتقاء يافتگان بسيار محدود ميباشد.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.