رییس سازمان حج وزیارت با تاکید بر اهتمام به زمانبندی در ایام تشریق اظهار کرد: موضوع زمانبندی  باید مورد اهتمام همه دست اندرکاران و مدیران باشد؛ همه کاروان ها باید در زمان مشخص شده حرکت کنند و هیچگونه تاخیر یا تعجیلی پذیرفته شده نیست.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید بر اهتمام به زمانبندی دقیق در ایام تشریق / لزوم اطلاع رسانی مناسب به زایران

تاکید بر اهتمام به زمانبندی دقیق در ایام تشریق / لزوم اطلاع رسانی مناسب به زایران

رییس سازمان حج وزیارت با تاکید بر اهتمام به زمانبندی در ایام تشریق اظهار کرد: موضوع زمانبندی  باید مورد اهتمام همه دست اندرکاران و مدیران باشد؛ همه کاروان ها باید در زمان مشخص شده حرکت کنند و هیچگونه تاخیر یا تعجیلی پذیرفته شده نیست.

مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت- حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت امروز ۲۱ مرداد ماه  در نشست مدیران مجموعه های منطقه ۳ مکه مکرمه اظهار کرد: به لطف خداوند برنامه ها و فعالیت های عملیات حج تمتع به خوبی پیش رفته و خدمات خوبی به حجاج صورت گرفته است البته این به معنی نداشتن نواقص نیست اما در مجموع روند خوبی را شاهد هستیم .
وی افزود: طبیعتاً زمانی که تجربه های دست اندرکاران ستاد افزوده تر شود، فعالیت ها نیز بهتر پیش خواهد رفت و بابت تلاش های صورت گرفته خدا را شاکر هستیم و زحمات شما را ارج می نهیم.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اوج عملیات حج تمتع در روزهای آتی صورت می گیرد، گفت: ایام تشریق اوج عملیات حج است و به همین منظور باید به برنامه ها و دستورالعمل ها توجه شود.
محمدی با بیان اینکه مدیریت عملیات اجرایی حج شرایط ویژه ای را در خود دارد، گفت: موضوع ارایه خدمات در کشوری که دارای ساختار جداگانه ای است، یکی از مهمترین دلایل شرایط ویژه است .
وی به موضوع ارایه خدمات اجرایی در سه سطح و لایه اشاره کرد و گفت: نخستین سطح شرایط عادی است که از ابتدا تا انتهای موسم حج است و تلاش می‌کنیم تا برخی مشکلات مرتبط با زیرساخت ها را حل کنیم .
رییس سازمان حج و زیارت سطح و لایه دوم را بحث ایام تشریق و مشاعر دانست و تاکید کرد: امسال دومین سالی است که موضوع ایام تشریق را به طور جداگانه و ویژه ای مدنظر قرار داده ایم و البته برای این منظور از همین منابع انسانی و ظرفیت های موجود بهره می گیریم.
محمدی افزود: اهمیت ایام تشریق و برنامه ریزی های صورت گرفته به دلیل این است که این ایام اوج حج و تکمیل آن محسوب می شود بنابراین سطح جداگانه ای دیده شده است.
وی به سطح سوم خدمات اشاره کرد و توضیح داد: تدبیر حکم می کند که برنامه ریزی لازم برای شرایط پیش بینی نشده را داشته باشیم بنابراین قبل از هر نوع بحران به آمادگی ها و پیش‌بینی ها تاکید کرده ایم؛ در این سطح همه احتمالات را بررسی کرده ایم و برای هر کدام نیز راهکار روشن و برون رفت را پیش بینی کرده ایم.
وی با بیان اینکه امسال چهار رویکرد را به عنوان رویکردهای اصلی مورد توجه قرار داده ایم، گفت: تلاش و کار بی وقفه و شبانه روزی، ابتکار و نوآوری، مستند سازی فرآیندها و صرفه جویی رویکردهایی است که باید مورد توجه جدی دست اندرکاران  قرار گیرد.
رییس سازمان حج و زیارت توضیح داد:  تلاش و کار شبانه روزی به معنای آن است که در موسم حج هیچ یک از خادمین حجاج ساعت کار نخواهند داشت بلکه به صورت شبانه روزی پاسخگوی عزیزان هستند تا هیچ مسئله یا مشکلی زایران را دچار مشکل نکند. 

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ابتکار و نوآوری گفت: ابتکار و نوآوری به معنای آن است که از نظرات مناسب و نوآوری در عرصه خدمات رسانی به حجاج استقبال می کنیم چرا که برای رسیدن به پویایی و تحرک لازم ، باید به این رویکرد توجه داشته باشیم.
محمدی به موضوع صرفه جویی اشاره کرد و افزود: صرفه جویی به معنای بهینه مصرف کردن در عملیات حج است که باید در زمینه هایی همانند تغذیه و پرهیز از دور ریز غذا مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مستند سازی فرآیندها نیز می تواند مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که یکی از راهبردهای ما در حج تمتع محسوب می شود.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: این رویکردهای ذکر شده و اجرای آن مبتنی بر نظم و انضباط است و نظم سنگ بنای هر برنامه ریزی محسوب می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
محمدی افزود: همه برنامه های اجرایی و به ویژه در ایام تشریق باید بر محور نظم و رویکردهای تعریف شده انجام پذیرد و اگر چنین نباشد، شاهد تاثیر گذاری اسیب ها به زایران خواهیم بود.
وی با بیان اینکه باید به موضوع اطلاع رسانی نیز توجه ویژه ای شود، گفت: اطلاع رسانی صحیح از سوی دست اندرکاران و مدیران کاروان ها موجب کاهش دغدغه ها خواهد شد؛ هر چه حجاج ما نسبت به برنامه ها آگاه باشند، نارضایتی و گله مندی کاهش می یابد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی محدودیت های بالفعل باید برای زایران اطلاع رسانی شود، گفت: موضوع تعطیلی نقل از پنجم تا چهاردهم ذی الحجه، تنگی جا در چادرهای عرفات و منا و کیفیت هتل های مدینه به ویژه برای زایران مدینه بعد باید به درستی تبیین شود.
محمدی افزود: زایران موضوع تنگی جا در عرفات و منا باید تبیین شود چرا که این محدوده برای حجاج ایران در نظر گرفته شده و حجاج باید بردبار باشند.
وی تصریح کرد: موضوع کیفیت هتل های مدینه بعد و علت آن نیز باید برای زایران مشخص شود تا نارضایتی در این خصوص رخ ندهد چرا که کیفیت هتل های مدینه پایین تر از هتل های مکه است.
رییس سازمان حج و زیارت با  بیان اینکه  تفاوت  قیمت  های  کاروان  ها  باید  به درستی بیان شود، تصریح کرد: زایران باید بدانند که تفاوت قیمت ها به دلیل کیفیت هتل های آنان است و تعداد روزها هیچ تاثیری در قیمت ها ندارد چرا که هتل ها موسمی اجاره می شود.
محمدی با بیان اینکه سلامت و امنیت حجاج امسال در عملیات حج مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: امسال به زمانبندی در ایام تشریق تاکید ویژه ای داریم و این موضوع مهم باید مورد اهتمام همه دست اندرکاران و مدیران باشد.
وی افزود: باید همه کاروان ها در زمان مشخص شده حرکت کنند و هیچگونه تاخیر یا تعجیلی پذیرفته شده نیست و موجب بروز مشکلات خواهد شد.
رییس سازمان حج و زیارت حیاتی ترین موضوع حج را مشاعر و ایام تشریق دانست و گفت: زمانبندی در این ایام بسیار مهم است که باید توجه شود؛ موضوع حلق و رعایت بهداشت و توجه به توصیه ها از دیگر نکات ضروری محسوب می شود.
محمدی تصریح کرد: امسال در بحث پزشکی تمهیداتی را در ایام تشریق اندیشیده ایم و حجاج می توانند به غیر از درمانگاه‌های  کشورمان ازخدمات بیمارستان های سعودی که در عرفات و منا دایر می شود بهره بگیرند.
وی در ادامه بر نصب نرم افزار زایر یار توسط زایران تاکید کرد و گفت: مدیران مجموعه ها و کاروان ها بر نصب نرم افزار زایر یار تاکید داشته باشند چرا که این نرم افزار قابلیت های زیادی را در خود دارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.