رییس سازمان حج و زیارت  تصریح کرد: پیشگامی ایران در نمونه بودن حج بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدواریم با اجرای مناسب برنامه ها این جایگاه را حفظ کنیم.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نمونه بودن حج ایران بر هیچ کس پوشیده نیست

نمونه بودن حج ایران بر هیچ کس پوشیده نیست

رییس سازمان حج و زیارت  تصریح کرد: پیشگامی ایران در نمونه بودن حج بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدواریم با اجرای مناسب برنامه ها این جایگاه را حفظ کنیم.

مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- نشست تخصصی تحلیلی مقایسه ای خدمات جمهوری اسلامی ایران به حجاج با سایر کشورها در هتل ویولت با حضور رییس سازمان حج وزیارت و دست اندرکاران و جمعی از پژوهشگران  برگزار شد.
حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت درباره این موضوع و خدمات ارایه شده اظهار کرد: ابتدا باید ببینیم که خدمات ارایه شده در دو دهه گذشته چگونه بوده است و خدمات آینده چگونه باید باشد.
وی افزود: این موضوع که حج ایران همیشه مورد زبانزد بوده و حتی مسوولان حج سعودی بر این مهم تاکید کرده اند بسیار حایز اهمیت است.
رییس سازمان حج وزیارت گفت: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشته بحث ثبت نام زایران در سال ۸۵ و ۸۶ بوده یعنی با وجود اعزام به اندازه تعیین شده زایران، در نوبت انتظار چیزی حدود ۱ میلیون ۳۰۰ هزار نفر وجود دارند که چندین سال انتظار را بیشتر می کند.
محمدی افزود: اگر سالانه ۱۰۰ هزار نفر نیز عزیمت کنند در حدود ۱۳ سال به طول می انجامد و حتی باید به علاقمندان سفر حج که تاکنون ثبت نام نکرده اند و اشتیاق به این موضوع دارند، توجه شود.
وی افزود: برخی کشورها همانند مالزی رویکرد جالب ی را دارد و برای کسانی که علاقه به این سفر دارند از کودکی صندوق سپرده گذاری حج در اختیار دارند.
رییس سازمان حج وز یارت افزود: حج جمهوری اسلامی ایران می تواند نمونه باشد و حجاج باید به عملکرد مسوولان خود در حوزه اسکان و تغذیه توجه داشته باشند.
محمدی افزود: سازمان حج وزیارت بسته های کاملی را به حجاج ارایه میدهد یعنی اینکه از ابتدا تا انتهای سفر با سازمان حج وزیارت است .
 وی افزود: بسیار ی کشورهای دیگر این خدمات اعم از سیستم داشتن بسته های لازم برای حج اعلام نکرده اند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در حمل و نقل نیز شاهد خدمات حمل و نقل درون شهری در نقل شهری، هستیم که هیچ کشوری به این ترتیب خدمات نمی دهد.
محمدی افزود: در بحث اسکان نیز ما مهمترین تلاش های خود را داشته ایم و هتل های مناسبی را اجاره کرده ایم؛ حتی بسیاری کشورهای دیگر چنین خدمات وسیعی را در اسکان ارایه نمی دهند.
وی افزود: در حوزه تغذیه و تدارک و وجود آشپزخانه ها، می توان گفت که تقریبا کمتر کشوری همانند ایران به تدارکات و تغذیه به این ترتیب  می پردازند .
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آشپزخانه زایران ایرانی مناسب است ، گفت: منظور بنده الافندیه است که به صورت متمرکز و با پیشرفته ترین دستگاهها به خدمات پخت غذا می پردازد.
محمدی به موضوع راهنمایان اشاره کرد و گفت: راهنمایان نیز یکی از خدمات به حجاج ایرانی محسوب می شود که ما را با کشورهای دیگر متفاوت و نشان می دهد.
 وی تصریح کرد: پیشگامی ایران در نمونه بودن حج بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدواریم با اجرای مناسب برنامه ها این جایگاه را حفظ کنیم.
محمدی تاکید کرد: تمامی خدمات ارایه شده در حوزه هایی مانند نقل، تغذیه، اسکان و .... بوده است و شاید کشورهای دیگر نتوانسته اند به طور کامل در این زمینه ها فعال باشد .
وی افزود: در حوزه فناوری و خدمات الکترونیکی نیز سازمان حج از جمله سازمان های برتر محسوب می شود چرا که به عنوان نمونه تمام کارها اعم از ثبت نام و ... به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.