رییس سازمان حج و زیارت گفت: عملکرد راهنمایان حجاج که با کاورهای زرد رنگ نمایان هستند به نوعی قوت قلب و آرامش بخش حال زایران خواهد بود.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عملکرد راهنمایان، قوت قلب حجاج است

عملکرد راهنمایان، قوت قلب حجاج است

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عملکرد راهنمایان حجاج که با کاورهای زرد رنگ نمایان هستند به نوعی قوت قلب و آرامش بخش حال زایران خواهد بود.

مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در همایش آموزشی توجیهی زائر خدمه ها در هتل ویولت اظهار کرد: زایر خدمه ها افرادی هستند که خالصانه و داوطلبانه گام بر می دارند و امیدوارم در این راه ارزشمند که خدمت گزاری به ضیوف الرحمان است موفق و موید باشند.
وی با بیان اینکه ظرفیت تعداد کارگزاران در ایام حج محدود است، ادامه داد: ظرفیت اعزام عوامل و کارگزاران به اندازه 3 درصد حجاج هر کشور است اما با این حال ما نیروی بیشتری را نسبت به بسیاری از کشورها دیگر اعزام می کنیم.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با اینکه تعداد نیروی عوامل  ما نسبت به بسیاری کشورها بیشتر است اما به سبب حجم بالای برنامه های اجرایی و فرهنگی نیازمند نیروی بیشتری هستیم و بهترین گزینه در این رابطه زایر خدمه ها هستند که با خلوص نیت گام بر می دارند.
محمدی تصریح کرد: یکی از موضوعات جدی که مدنظر قرار گرفته است بحث راهنمایان حجاج در مسجدالحرام است که توانسته ایم با این بضاعت امکانات از نیروهای زایر خدمه در این مسیر بهره بگیریم.
وی افزود: عملکرد راهنمایان حجاج که با کاورهای زرد رنگ نمایان هستند به نوعی قوت قلب و آرامش بخش حال زایران خواهد بود.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زایر خدمه ها نقش برجسته ای در خدمات رسانی دارند، گفت: چون زایر خدمه ها خودشان زایر محسوب می شوند و با دغدغه های زایران به صورت ملموس ارتباط دارند، می توانند خدمات مناسبی را ارایه دهند.
محمدی با بیان اینکه زایر خدمه ها می توانند نقش بسزایی در خدمت رسانی به زایران داشته باشند، گفت:  برنامه های مختلفی برای زایر خدمه ها در نظر گرفته شده است و انشاالله همه با هم بتوانیم این مسیر را پشت سر بگذاریم و زایران با رضایت کامل به میهن بازگردند .
وی افزود: موضوع امور راهنمایان بسیار مهم است که در همین راستا نرم افزار زایر یار می تواند هم به زایران و هم به راهنمایان که زایر خدمه ها نیز جزیی از آنها هستند، کمک کند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: انتقال ۸۶ هزار نفر در ایام تشریق کار سختی است اما این مهم زمانی آسان می شود که با نظم و برنامه صورت گیرد.
محمدی توضیح داد: شما می توانید در کمک به مدیران مجموعه و کاروان ها در بحث راهنمایی زایران، نظم را مورد لحاظ قرار دهید.
وی با بیان اینکه در ایام تشریق باید نظم مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: به غیر از موضوع نظم در راهنمایی حجاج، باید بحث نظافت در زمان حلق نیز مورد لحاظ قرار گیرد.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: یکی از وسایلی که در روز دهم مشاهده می کنیم مسیله نظافت در زمان حلق است که عدم توجه به آن در شان حجاج ایرانی نیست.
محمدی افزود: برای داشتن نظم و توجه به نظافت در زمان حلق، امکانات ویژه ای به مدیران داده شده و باید از زایر یاران نیز در این خصوص استفاده شود.
وی با اشاره به خدماتی که برای زایر یاران در نظر گرفته شده است، گفت: ما از سال گذشته طرح هایی را برای انتخاب مدیران کاروان مدنظر قرار داده ایم و به جای اینکه مدیران کاروان از آزمون انتخاب شوند از افراد با تجربه بهره می‌گیریم یعنی اینکه افراد دارای تجربه و آموزش دیده شده در صورت موفقیت در آزمون، رفته رفته مراتب را همانند معاون کاروانی و مدیر کاروانی یا مدیر مجموعه ای را به دست آورند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: این امکانات در حال حاضر برای زایر خدمه ها فراهم شده تا بتوانند در عرصه مدیریت کاروان ها یا مجموعه ها به فعالیت بپردازند.
در ادامه آقای سودانی مسوول زایر خدمه های مکه مکرمه به تشریح برنامه ها پرداخت و گفت: خدمات ما بدون هر گونه چشم داشتی انجام می گیرد و این کاورهای زرد رنگ برای ما مقدس است .
وی افزود: زایر خدمه ها در طول حضورشان یک هزار و ۱۹۴ ساعت حضور در اشپزخانه، ۴۲ مورد حمل بیمار، ۵۶۹ ساعت حضور در مدینه و ... را داشته اند.
مسوول زایر خدمه ها اظهار کرد: از میان زایر خدمه ها نیز ۸ نفر برای حلق اعلام آمادگی کرده اند و ضمن اینکه ۸ نفر از زایر خدمه هایی که تسلط به زبان عربی و انگلیسی دارند، حاضرند تا به عنوان داوطلب، زایران بیمار را به مراکز درمانی سعودی راهنمایی کنند.
در ادامه حویزاوی رییس ستاد مکه مکرمه نیز به پرسش های زایران پاسخ داد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.