رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه امنیت و سلامت حجاج کشورمان اصلی اساسی محسوب می شود، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تحقق امنیت و سلامت ایجاد آرامش در حجاج است و راهنمایان حجاج برای محقق شدن این موضوع نقشی قابل توجه دارند.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نقش پررنگ راهنمایان در امنیت و آرامش حجاج

نقش پررنگ راهنمایان در امنیت و آرامش حجاج

رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه امنیت و سلامت حجاج کشورمان اصلی اساسی محسوب می شود، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تحقق امنیت و سلامت ایجاد آرامش در حجاج است و راهنمایان حجاج برای محقق شدن این موضوع نقشی قابل توجه دارند.

مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در همایش راهنمای حجاج ایران که در هتل ویولت برگزار شد اظهار کرد: تمامی شما راهنمایان به عشق رضایت خداوند و عشق مهمانان خدا تلاش می کنید.
وی با بیان اینکه امنیت و سلامت حجاج کشورمان اصلی اساسی محسوب می شود، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تحقق امنیت و سلامت ایجاد آرامش در حجاج است و شما برای محقق شدن این موضوع نقشی قابل توجه دارید.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عملکرد راهنمایان مایه قوت قلب  و آرامش حجاج است، تصریح: بیش از ۷۵ درصد حجاج ما میانگین سنی بالای ۵۰ سال دارند که احتمال نیافتن مسیرهای بازگشت از حرم وجود دارد ، بنابراین حضور‌ راهنمایان در مسیرهای مسجدالحرام و نقاط پرازدحام ، برای آرامش زایران اثرگذار است.
محمدی افزود: متاسفانه اگر حجاج در مسیرهای تردد گم شوند دچار استرس و سپس بیماری ناشی از اضطراب و استرس می شوند بنابراین هم امنیت و هم سلامت آنها دچار مشکل می‌شود که به همین منظور راهنمایان در کاهش این مسایل و دغدغه ها تأثیرگذار خواهند بود.
وی افزود: شما به غیر از وظایفی که برعهده دارید ، در شیفت های مسجد الحرام و سایر شیفت های راهنمایان در منا و عرفات خدمت رسانی می‌کنید که این زحمات جای تقدیر و تشکر دارد.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: شاید برخی افراد این پرسش را مطرح کنند که چرا برای بخش راهنمایان نیروی اختصاصی وارد نمی شود که باید گفت ما با توجه به خدماتی که به حجاج ارایه می دهیم حتی نسبت به درصد اعلام شده ( ۳ درصد کل حجاج) نیز بیشتر نیرو ی عوامل اعزام می کنیم که عملا با این وضعیت، اعزام نیرو بابت این بخش امکان پذیر نیست.
محمدی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام حج هستند که در حقیقت اعزام این مقدار متقاضی حدود ۱۵ سال به طول می انجامد بنابراین باید با همین مقدار عوامل در ستاد و بعثه به فعالیت بپردازیم ؛ راهنمایان هم با عشق این کار ها را می‌پذیرند و از آنها تقدیر می کنیم.
وی با اشاره به بهره گیری از تکنولوژی برای راهنمایان حجاج گفت: یکی از راههای بهره گیری از تکنولوژی معرفی و نصب نرم افزار زایر یار است که امسال مورد توجه قرار گرفته و در یافتن مسیرها و جلوگیری از گم شدن زایران کمک شایانی می کند.
رییس سازمان حج وزیارت گفت: زایر یار در مشاعر، در مدینه و مکه به مسیر یابی و جلوگیری از گم شدن زایران کمک می کند و امیدواریم همه راهنمایان در اجرای برنامه ها موفق عمل کنند.
وی تاکید کرد راهنمایان می توانند در ایام تشریق و حرکت به جمرات و بازگشت، بر اساس زمانبندی درست اهتمام کنند و یاری رسان حجاج و دست اندرکاران باشند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.