پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازرسان 24 ساعته آماده پیگیری شکایات زائران هستند

بازرسان 24 ساعته آماده پیگیری شکایات زائران هستند

 مکه مکرمه – پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت-  مسئول بازرسی  ارزشیابی سازمان حج و زیارت درتشریح عملیات بازرسی و ارزشیابی واحدهای اجرایی متولی امور حج از وجود بازرسی های 24 ساعته از هتل های محل اقامت و سایر واحدها از جمله حمل و نقل و اسکان و تغذیه خبر داد و گفت: 90 درصد شکایات در محل رسیدگی می شود. 
محمود شرافتی ، در تشریح عملیات بازرسی و ارزشیابی گفت، کار نظارت و بازرسی ها از هنگام شروع ثبت نام در ایران تا اعزام به عربستان و در طول مدت اقامت در مکه و مدینه تا بازگشت به ایران ، همچنان ادامه می یابد. 
وی با بیان اینکه در 5 منطقه  مکه و 2 منطقه در مدینه بازرسی ها بصورت فیزیکی، حضوری، تلفنی و یا از طریق سامانه انجام می شود، ، گفت بازرسان ما 24 ساعته آماده دریافت شکایات، نظرات و پیشنهادهای زائران هستند و اگر نارسایی جدی وجود داشته باشد، تلاش می کنیم تا 90 درصد مشکل در همان محل برطرف شود. 
این مسئول در ستاد حج ، دلیل عمده مراجعات را در خصوص هتل محل اقامت ، غذا و حمل و نقل دانست و اضافه کرد:روزانه 3 تا 4 مورد مراجعه داریم که سعی کرده ایم در محل و از طریق مدیران مجموعه ها، مدیران کاروان ها و مدیران ایرانی وعراقی هتل ها مشکل حل شود.
وی تاکید کرد که در پی دریافت شکایت ، بازرسان ما به  فوریت به محل اعزام می شوند ، بطوری که چندین مورد شکایات از تهران و از سوی خانواده های زوار واصل شد که بازرسان ما به سرعت به هتل منحل اقامت زائر اعزام شدند و مساله را حل کردند. 
شرافتی برخی شکایات را نیز ناشی از عدم اطلاع رسانی دقیق نسبت به وضعیت موجود از سوی واحدهای ذیربط دانست و گفت مثلا در باره حمل و نقل و یا خدمات داخل هتل ها ، مواردی مطرح می شود که نشانگر عدم توجیه و اطلاع رسانی به زائران است. 
وی در عین حال برخی شکایات را نیز متوجه مدیران اجرایی و کاروان ها دانست که به اعتقاد وی برخی اندک از آنان نسبت به شرح وظایف توجیه نیستند و ما در عملیات بازرسی و ارزشیابی عملکرد مدیران و مسئولان اجرایی و مجموعه ها و کاروان ها، این موارد را آسیب شناسی کرده ایم تا برای حج آینده این نکات را برطرف کنیم. 
مدیرکل  بازرسی و ارزشیابی عملکرد سازمان حج و زیارت ، در خصوص نحوه ارزشیابی و سیکل انجام کار نیز گفت ، فرم هایی طراحی شده که بطور سیستمی ارزشیابی هر واحد در آن ثبت می شود و در پایان عملیات حج برای هر واحد اجرایی یک کارنامه شفاف داریم. 
این ارزشیابی های از سوی زائران نیز از قبل سفر، توسط مدیران ارزشیابی و با استفاده از فرم های طراحی شده، انجام می گیرد و ارزیابی ها  از طریق پیامک نیز هم قبل از اعزام و هم بعد از بازگشت زائران در ارتباط با مدیران و مسئولان ادامه می یابد. 
در همین ارتباط "سعید کوزه گران"  رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت نیز گفت: در جریان عملیات حج همه مسئولان و مدیران اجرایی و کارگزاران حج براساس شاخص های مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرند.
وی افزود: در جریان عملیات حج در مدینه و مکه ، در همه حوزه های خدمات رسانی اعم از هتل ، حمل و نقل و تغذیه برای هر محور یک بازرس ویژه داریم که بصورت تخصصی کار بازرسی و ارزیابی را انجام می دهند. 
به گفته وی ، کار ارزشیابی و ارزیابی در طول عملیات حج با هدف آسیب شناسی صورت می گیرد و بلافاصله پس از پایان عملیات حج پرونده ها در اختیار گروه های آسیب شناسی این واحد قرار می گیرد تا جهت بهبود خدمات رسانی برای حج سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد. 
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.