پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت بر نظم و انضباط در ایام تشریق تاکید کرد

رئیس سازمان حج و زیارت بر نظم و انضباط در ایام تشریق تاکید کرد

مکه مکرمه- رئیس سازمان حج و زیارت در نشست آموزشی– توجیهی مدیران و عوامل نقل ترددی در ایام تشریق، خطاب به کلیه نیروهای شرکت کننده در عملیات نقل و انتقال حجاج از مکه به عرفات و منا ، تاکید کرد که همه باید نظم و انضباط را در امر نقل ترددی جدی بگیرند. 
حمید محمدی عصر پنجشنبه کار نقل و انتقال حجاج به عرفات و منا را که از روز هشتم ذی الحجه آغاز خواهد شد ، کار بسیار سنگینی توصیف کرد و گفت: ایران در بحث خدمات به حجاج همیشه سرآمد بوده و پرچم دار نظم و انضباط بوده است، بنابراین باید با دقت برنامه ریزی های صورت گرفته را اجرایی کنیم. 
وی تاخیر در حضور یک زائر یا دیر حاضر شدن یک اتوبوس در موعد مقرر را به مفهوم یک تاخیر جزیی ندانست و گفت این امر در کلان خود موجب اخلال بزرگ در فرآیند کلی نقل ترددی خواهد شد .
محمدی ، زمان عملیات را محدود و در عین حال نقش عوامل ترددی را در عملیات نقل و انتقال حجاج در ایام تشریق بسیار حساس و جدی توصیف کرد.
وی گفت از نظر منابع انسانی محدودیت داریم ، اما می بایست در طول عملیات نقل و انتقال حجاج در این ایام، از زمان محدود حداکثر استفاده را در امر جابجایی حجاج ببریم.
وی به استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه نقل ترددی اشاره کرد و گفت کشور عربستان  در حوزه فناوری قدم های بزرگی برداشته است تا عقب نماند و ما نیز در این شرایط باید با سرعت پیش برویم.
رئیس سازمان حج و زیارت سپس تاکید کرد برای امسال نرم افزار زایر یاب را تدارک دیده ایم که علاوه بر کانال های ارتباطی در فضای مجازی است و با نصب آن دیگر کسی در منطقه گم نمی شود. 
در ادامه این نشست آموزشی – توجیهی ، حمید رضا محمدی مدیر نقل ترددی ستاد حج وارد جزییات شد و آموزش هایی را که بیش از 600 تن از عوامل نقل ترددی پیشتر نیز دیده بودند، مرور کرد.
تعداد 611 نفر در عملیات نقل ترددی شرکت دارند که مسئولیت آنان همراه شدن با زائران در اتوبوس هایی است که حجاج را قرار است از روز هشتم ابتدا به عرفات و سپس به مشعر و از آنجا به منا منتقل کنند. 
این نیروها به گفته محمدی مدیر نقل ترددی ستاد حج، چیزی حدود 3 هزار نفر ساعت آموزش طی کرده اند و فیلم های آموزشی برای 8 مسیر جهت هدایت اتوبوس ها به مقصد در هر مرحله را تماشا کرده اند.
مسئول نقل ترددی همچنین ابزارهای ارتباطی را که برای ایام تشریق بکار گرفته شده ، تشریح کرد؛ ازجمله نرم افزار زایر یاب و کانال اطلاع رسانی مستقیم با مدیریت نقل ترددی .
وی همچنین احتمال خرابی اتوبوس ها در این ایام را نادیده نگرفت و گفت برهمین اساس بگونه ای برنامه ریزی شده که زائران با کمترین توقف و معطلی به مسیر ادامه دهند. 
وی مراحل اقدام در صورت خرابی اتوبوس ها را اینگونه تشریح کرد که: "در صورتی که اتوبوس به هر طریق خراب شود، با استفاده از نرم افزار و کانال های ارتباطی، موضوع به مدیریت اطلاع داده می شود. موقعیت و علل خرابی  
به مرکز اعلام می شود و سپس تعمیرکار سیار به صحنه می آید که اگر مشکل رفع شد که اتوبوس به راه خود ادامه می دهد" ، اما "در صورتی که تعمیرکار سیار موفق به راه اندازی اتوبوس نشد، آنگاه جهت اتوبوس جایگزین اقدام می شود".
در این نشست آموزشی، نشانی، علائم ، نقاط وقوف زائران ، مبدا و مقصد اتوبوس ها ، تابلوهای راهنما و جاده ای ، ایستگاه ها، زمان های حرکت در هر مرحله و تعداد ترددها، بطور کامل تشریح شد. 
عملیات حرکت نزدیک به 3 میلیون زائر از سراسر جهان به سمت عرفات ، همراه با حدود 86 هزار زائر ایرانی، روز هشتم ذی الحجه آغاز می شود. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.