پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نقش مهم روحانیون در تحقق بهتر برنامه ها و زمانبندی اقدامات ایام تشریق

نقش مهم روحانیون در تحقق بهتر برنامه ها و زمانبندی اقدامات ایام تشریق

 رییس سازمان حج و زیارت گفت: روحانیون و معین و معینه ها نقش بسزایی در توجیه زایران و پرهیز از تعجیل یا تاخیر حرکت آنها در ایام تشریق دارند.

مکه مکرمه-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت-حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در همایش توجیهی روحانیون، معین ها و معینه های کاروان های حج تمتع 97 اظهار کرد: فضای کلی حاکم بر حج امسال مناسب است و شاهد رضایت نسبی زایران کشورمان هستیم.
وی افزود: برنامه ریزی ها باید توسط مدیران کاروان ها و مدیران مجموعه ها اجرایی شود اما روحانیون، معین و معینه ها نیز می توانند با همراه گردن حجاج، نقش مهمی در  اجرای دقیق برنامه ها داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اگر همراهی لازم از سوی زایران در برنامه ها انجام نگیرد، روند اجرایی به ویژه زمانبندی اعزام در ایام تشریق با مشکل روبرو می شود.
محمدی با بیان اینکه نظم و زمانبندی دقیق در ایام تشریق بسیار حایز اهمیت است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ایام تشریق، حمل و نقل ترددی است که طی فرآیند آن تمامی زایران کشورمان تحت پوشش قرار می گیرند.پ
وی خطاب به روحانیون، معین و معینه ها گفت:  استقرار زایران در عرفات و منا به صورت مجموعه ای است یعنی برنامه های اجرایی هر چادر به صورت مجموعه ای و توسط مدیر آن مجموعه انجام می گیرد. 
وی تاکید کرد: شما از مدیران کاروان ها بخواهید که زایران را طبق زمانبندی از چادرها به ایستگاه  رهسپار کنند تا بی جهت باعث خستگی حجاج نشوند.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه چادرهای عرفات نسبت به گذشته تغییرات اساسی کرده است، گفت: تفاوت فاحشی در نوع خدمات در چادرهای عرفات نسبت به سالیان گذشته مشاهده می شود.
محمدی افزود: باید بهبود خدمات همانند نصب کولرهای گازی و کیفیت مناسب چادرها به درستی به زایران منتقل شود.
وی با بیان اینکه برخی محدودیت ها نیز باید به زایران اطلاع رسانی شود، گفت: یکی از محدودیت هایی که در ایام تشریق وجود دارد، تنگی جا در عرفات و منا است که این مهم نیز باید برای زایران تبیین شود.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: شما روحانیون و معین و معینه ها نقش بسزایی در توجیه زایران و پرهیز از تعجیل یا تاخیر حرکت آنها در ایام تشریق دارید.
محمدی با بیان اینکه باید برخی محدودیت ها برای زایران مدینه بعد نیز تشریح شود، گفت: کیفیت هتل های مدینه به دلیل تخریب بخشی از هتل های منطقه مرکزی، نسبت به مکه پایین تر است بنابراین باید زایران عزیز در این خصوص توجیه شود تا نارضایتی رخ ندهد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.