پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لزوم توجه به جدول زمانبندی در ایام تشریق

لزوم توجه به جدول زمانبندی در ایام تشریق

رییس سازمان حج و زیارت توجه به نظم و برنامه ریزی در ایام تشریق را ضروری دانست و تاکید کرد: همه برنامه ریزی های ما در ایام تشریق اعم از اعزام زایران به عرفات و منا و تمهیدات اندیشیده شده بر اساس جدول زمانبندی و نظم انجام می گیرد.

 مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی در نشست آموزشی توجیهی مدیران مجموعه ها و کاروان ها اظهار کرد: قله مراسم حج تمتع ایام تشریق است و امیدواریم این مهم با اجرای مناسب برنامه ها به خوبی پیش رود.
 وی با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی بعد از حج 96 صورت گرفته است، گفت: براساس آسیب شناسی ها کمیته های 24 گانه ای که بعد از حج سال گذشته تشکیل شد و با همت همه دست اندرکاران، برنامه ریزی های مناسبی برای حج تمتع 97 انجام گرفت.
رییس سازمان حج و زیارت افزود: فعالیت شما مدیران مجموعه ها و کاروان ها یک نوع مجاهدت محسوب می شود چرا که شبانه روز برای کسب رضایت ضیوف الرحمان در حال تلاش هستید.
محمدی تصریح کرد: این تلاش و فعالیت شبانه روزی قابل تقدیر است که اگر این تلاش ها مبتنی بر نظم، برنامه ر یزی و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی باشد، موجب موفقیت حج ما خواهد شد.
وی با بیان اینکه حج جمهوری اسلامی ایران نسبت به بسیاری کشورها موفق تر بوده است، گفت: این موفقت مرهون زحماتی بوده که دست اندرکاران کشیده اند ومبنای این زحمات نیز بر اساس برنامه ریزی و نظم بوده است.
رییس سازمان حج و زیارت توجه به نظم و برنامه ریزی در ایام تشریق را ضروری دانست و تاکید کرد: همه برنامه ریزی های ما در ایام تشریق اعم از اعزام زایران به عرفات و منا و تمهیدات اندیشیده شده بر اساس جدول زمانبندی و نظم انجام می گیرد.
محمدی با بیان اینکه سلامت و امنیت حجاج اصل مهم ما محسوب می شود، گفت: تمامی برنامه ریزی ها و انضباط انجام شده برای اهتمام به سلامتی و امنیت حجاج است.
وی افزود: کوچکترین کم توجهی در برنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی، منجر به عدم توفیق و همچنین آسیب به سلامت و امنیت حجاج می شود.
رییس سازمان حج و زیارت اذعان کرد: با توجه به برنامه ریزی های مستمر و لزوم توجه به سلامت و امنیت حجاج، بر اجرای منظم برنامه ها تاکید داریم.
محمدی افزود: باید تمامی مدیران کاروان ها و مدیران مجموعه ها و همه دست اندرکاران حج، به عنوان سمبل نظم و انضباط باشند و در این راستا نیز حجاج عزیز را با خود همراه کنند.
وی تصریح کرد: باید حجاج نیز در اجرای منظم برنامه ها با ما همراه و هماهنگ باشند و در این راستا هم اطلاع رسانی صحیح و به موقع از سوی دست اندرکاران اثرگذار خواهد بود.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مدیران کاروان ها و روحانیون باید حجاج را درباره نظم و انضباط در ایام تشریق آگاه کنند، گفت: جابجایی و انتقال 86 هزار نفر از حجاج به عرفات و منا و از منا به جمرات و ... توسط سیستم حمل و نقل ترددی انجام می گیرد و این مهم باید مبتنی بر اساس زمانبندی دقیق باشد.
محمدی با تبیین برنامه های انجام شده در خصوص انتقال زایران در روز هشتم ذی الحجه گفت: در زمان آغاز به کار سیستم حمل و نقل ترددی همه کاروان ها باید بر اساس زمانبندی اعلام شده عمل کنند و  تاخیر حتی یک نفر از زایران، موجب اختلال در تمام سیستم خواهد شد.
وی افزود: مدیران مجموعه ها و کاروان ها و روحانیون باید زایران را نسبت به نظم در زمان حمل و نقل ترددی توجیه کنند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: وضعیت چادرهای عرفات نسبت به سالهای گذشته بهبود یافته است و مدیران و دست اندرکارانی که در سالهای قبل حضور داشته اند باید این پیشرفت ها و برنامه های انجام شده را به زایران منتقل کنند.

محمدی افزود: علیرغم پیشرفت های صورت گرفته در چادرهای عرفات موضوع محدودیت فضای موجود نیز باید به زایران منعکس شود؛ مدیران کاروان ها باید زایران را نسبت تنگی جا در عرفات آگاه کنند.
وی در ادامه به تشریح اعزام زایران به عرفات، مزدلفه، منا و جمرات پردداخت و گفت: اصل نخست در این ایام توجه به زمانبندی است و تاخیر یا حتی تعجیل برای عزیمت، می تواند موجب بروز مشکلات متعدد شود.
رییس سازمان حج و زیارت بر نظم و نظافت در ایام تشریق تاکید کرد و گفت: توصیه های بهداشتی به ویژه در زمان حلق بسیار ضروری است که امیدواریم این مهم از سوی مدیران مجموعه ها و کاروان ها به درستی تبیین شود.
محمدی تاکید کرد: باید تمامی دست اندرکاران و مدیران بر اساس چک لیست اعلامی و برنامه های مطرح شده به انجام وظایف بپردازند و رضایت حداکثری زایران به دست آید.
وی در پایان اظهار کرد: مدیران محترم زایران مدینه بعد را نیز نسبت به وضعیت هتل های مدینه منوره و کیفیت آنها آگاه کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.