رییس سازمان حج و زیارت با تقدیر از عملکرد ذابحین در طرح قربانی گفت: با توجه به اینکه حجاج، عملیات قربانی را تکمیل کننده حج خود می دانند، شما ذابحین تاثیرگذاری بسزایی در نشاط و شادمانی آخر حجاج خواهید داشت.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نقش حائز اهمیت ذابحین در عملیات حج/حضور 65 ذابح در حج تمتع 97

نقش حائز اهمیت ذابحین در عملیات حج/حضور 65 ذابح در حج تمتع 97

رییس سازمان حج و زیارت با تقدیر از عملکرد ذابحین در طرح قربانی گفت: با توجه به اینکه حجاج، عملیات قربانی را تکمیل کننده حج خود می دانند، شما ذابحین تاثیرگذاری بسزایی در نشاط و شادمانی آخر حجاج خواهید داشت.

 مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی امروز در جلسه آموزشی و توجیهی عوامل ذابحین اظهار کرد: زحمات شما ذابحین در طرح قربانی و سایر پست های ستادی برای خدمت به ضیوف الرحمان بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: امسال برای هیچ پست و جایگاهی شخص واحد نداریم و به دلیل محدودیت منابع انسانی، تنوع کار و خدمات برای افراد ستادی تعریف شده است.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بر اساس ضوابط کشور میزبان حدود 3 درصد جمعیت حجاج هر کشور به عوامل اختصاص دارد اما جمعیت عوامل ما حدود 6.5درصد تعداد کل حجاج است.
محمدی افزود: با اینکه تعداد عوامل ما نسبت به بسیاری کشورها بیشتر است اما بازهم هریک از عوامل در چند پست و جایگاه مختلف به خدمت رسانی می پردازد و علت این موضوع هم به دلیل بسته خدمات گسترده و کاملی است که در همه زمینه ها و از زمان پرواز تا انتها به زایران ارایه می شود.
وی عملکرد ذابحین را در حج تمتع مورد تقدیر قرار داد و گفت: 65 ذابح از روزی که وارد سرزمین وحی شده اند به خدمت رسانی در حوزه های حمل و نقل شهری و واحد راهنمایان پرداخته اند که این زحمات بر کسی پوشیده نیست.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اوج کار حج ایام تشریق است، گفت: ذابحین در این ایام نقش مهمی ایفا می کنند و تمامی مشکلات و دغدغه هایی که در سالهای گذشته داشته اند رفع شده است.
محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه حجاج، عملیات قربانی را تکمیل کننده حج خود می دانند، شما ذابحین تاثیرگذاری بسزایی در نشاط و شادمانی آخر حجاج خواهید داشت.
وی با بیان اینکه امسال دو اصل امنیت و سلامت را مورد توجه قرار داده ایم، گفت: این دو اصل را در تمامی زمینه ها و فرآیندها رعایت کرده ایم.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: موضوع نظم نیز به صورت جدی مورد اهتمام قرار گرفته است و تمام برنامه ها بر این مهم نهادینه شده است.
محمدی تصریح کرد: تمامی فرآیندهای اجرایی که برای 86 هزار زایر کشورمان تدارک دیده شده از ابتدا تا انتها و به ویژه در ایام تشریق مبتنی بر نظم است.
ابراهیم اسداللهی مسیول طرح قربانی نیز پیش از سخنان رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه های انجام شده از سوی ذابحین گفت: امسال حدود 65 ذابح در طرح قربانی فعالیت می کنند که کار هماهنگی و اجرای برنامه های آنان انجام گرفته است.
وی افزود: نیمی از این ذابحین از ابتدای موسم تاکنون در پست واحد راهنمایان و نیمی دیگر در پست حمل و نقل شهری فعالیت کرده بودند.
مسئول طرح قربانی تصریح کرد: 4 ناظر شرعی نیز در 4 سالن وجود دارد که از این حیث نیز مشکلی نیست.
اسداللهی با اشاره به افزایش خطوط در طرح قربانی اظهار کرد:امیدواریم با افزایش این خطوط، سرعت ذبح نیز افزایش یابد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.