پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لحظه به لحظه با زایران حج تمتع ۹۷

حجاج ایرانی اعمال دومین روز در جمرات را در نظم و آرامش انجام دادند

حجاج ایرانی اعمال دومین روز در جمرات را در نظم و آرامش انجام دادند

منا -پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت - در دومین روز وقوف زائران ایرانی در منا و دومین روز سنگسار نماد شیطان در جمره ، نزدیک به 3 میلیون مسلمان از بامداد چهارشنبه راهی جمرات شدند و ضمن آن حدود 86 هزار حاجی ایرانی نیز از مسیرهای تعیین شده به این مکان رفتند و اعمال خود را انجام دادند. 
از بامداد چهارشنبه تیم ستاد حج 97 به رهبری حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در مسیرهای تعیین شده مستقر شدند. با کلاه و لباس های متحد الشکل سفید- لیمویی و بلندگو در دست، حجاج ایرانی را منطبق با تدابیر ترددی سعودی ها به سمت جمرات هدایت کردند.
حجاجی که قدم به قدم با خدمت رسانی نیروهای ستادی روبه رو بودند، هنگامی که محمددی و دیگر مدیران را مشاهده می کردند که در زیر تابش نور شدید آفتاب ایستاده اند تا حرکت بدون دغدغه به سمت جمرات ادامه یابد، از آنان تشکر و قدردانی می کردند و قدردانی ها بعضی اوقات جمعی هم بود. 
در دست برخی از نیروهای ستادی، ظروف 4 تا 6 لیتری آب بود که از طریق آبپاش ها ، راهیان جمرات را نمناک می کردند. 
راهنمایان ایرانی در تمام مسیر حضور داشتند، بطوری که در محدوده ستاد مرکزی ناظمی جلال از مسئولان این واحد و همکارانش را دیدیم که این روزها سرگرم رفع مشکلات حجاج بویژه افرادی هستند که از کاروان هایشان جا می مانند و امروز نیز هر دقیقه چند نفری از حجاج را باید راه می انداخت .
نیروهای امداد و راهنمایان در تمام مسیر حدود 2 هزارو 500 متری از ستاد تا جمرات حضور دارند و حتی در ورودی جمرات، نیروهای این واحد در حال راهنمایی هستند.
یکی از این نیروهای مستقر در جمرات، علاوه بر کمک، به سوالات حجاج مثلا ترتیب اعمال در جمرات و نیت آن پاسخ می داد و دیگرانی هم بودند که مسیرها را نشان کاروان ها می دانند.  اکبر رضایی مسئول محور عرفات در حج 97 که روز چهارشنبه در خیابان 406 به سایر نیروها کمک می کرد، گفت روند امور رضایت بخش است و در عین حال بر نقش اطلاع رسانی درست در ارتباط با روند عملیات حج و همکاری حجاج و کاروان هایشان با ستاد تاکید کرد.
محمد آزاد معاون اجرایی سازمان حج و زیارت هم در کنار ناصر حویزاوی مسئول محور منا هم برای ساعاتی با خودروهای برقی در مسیرهای حرکت زوار چرخیدند تا مشکلات و مسائل احتمالی را در محل حل کنند.
حجاج ایرانی خانه خدا روز یازدهم ذی الحجه برای دومین روز متوالی به جمرات رفتند و اعمال این روز را انجام دادند. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.