پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برگزاری موفق ایام تشریق

پیام رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برگزاری موفق ایام تشریق

بسم الله الرحمن الرحیم  
حمد و سپاس خداوند سبحان را که حجاج عزیزمان با حضور در مشاعر مقدسه در هشتم ذی الحجه و درک ایام تشریق، پس از انجام مناسک و بهره مندی از معنویت مشاعر مقدسه در عرفات، مزدلفه و منا و رمی جمرات در روز دوازدهم ذی الحجه به سلامت به مکه مکرمه بازگشتند. 
و خداوند منان را شاکریم که خادمان ضیوف الرحمان توفیق یافتند با برنامه ریزی دقیق و به کارگیری تجربیات خود در ایام تشریق در سرزمین عرفات و منا در خدمات رسانی به زائرین ایران اسلامی زمینه ای فراهم سازند تا حاجیان در کمال آرامش، اطمینان و امنیت، حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری از سفر معنوی و الهی حج بهره کافی برده و نسبت به انجام فرائض و مناسک ایمانی خود اقدام نمایند و نه تنها در انجام واجبات خود بلکه در اعمال مستحبی (همچون دعاها، نمازها و تلاوت قرآن و جلسات معرفتی) در مسجد النبی و مسجد الحرام و محل اسکان الگویی از نظم و انضباط بوده و مورد توجه و اهتمام دیگر کشورهای مسلمان قرار گرفتند. 
به عنوان کوچکترین عضو از خانواده سازمان مردم نهاد و معنوی حج و زیارت برخود لازم می داند ضمن تشکر از حمایتهای نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، از همه خادمین حجاج اعم از مدیران و عوامل کاروان‌ها، مدیران و عوامل مجموعه ها، روحانیون، پزشکان و دیگر خادمینی که  تلاش کردند تا امور تغذیه تدارکات، اسکان، نقل ترددی، بهترین ها را برای خدمت رسانی به زائرین بکار گیرند، متواضعانه تقدیر و تشکر کنم و از درگاه احدیت استمرار حضورشان در خدمتگزاری به صفوف الرحمان را مسئلت نمایم. 
همچنین ضمن عرض تبریک به همه حجاج عزیزو تمنای حجی مقبول برایشان، از آنجا که موفقیت در اجرای برنامه های زمانبندی با هدف تضمین سلامت و امنیت عزیران، بدون همراهی و نظم ستودنی حجاج و کاروانها میسر نمی گشت، از یکایک حجاج بخاطر توجه به نظم و زمانهای تعیین شده در عزیمت به جمرات، تشکر می کنم. 
مزید استحضار، تا این مرحله از سفر که پایان موفق عملیات مهم و سنگین ایام تشریق رقم خورده است، آسیب شناسی هایی با استفاده از نظر سنجی از زایرین جهت بهبود و ارتقای روند فعالیت های حج تمتع در سالهای آینده به همراه مستند سازی صورت گرفته است. 
قطعا لبخند رضایت و دعای خیر حجاج و خانواده محترمشان بهترین هدیه برای دست اندرکاران امور حج خواهد بود. 
امیدوارم با عنایات حضرت باریتعالی باقیمانده سفر نیز بخوبی طی شود و حجاج عزیز در کمال سلامت و عزتمندانه به میهن اسلامی باز گردند. 
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته 
حمید محمدی 
۲ شهریور ۹۷ 
مکه مکرمه

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.