پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لبخند رضایت زایران نشاندهنده نتیجه بخش بودن تلاش ها

لبخند رضایت زایران نشاندهنده نتیجه بخش بودن تلاش ها

رفته رفته زایرانی که 30 تا 40 روز در سرزمین وحی حضور داشته و حاجی شده اند، به کشور بازمی گردند اما نکته ای که از خاطر آنها دور نمی شود، میزان رضایتمندی از خدمات صورت گرفته است.

مکه مکرمه- پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- به اذعان بسیاری از دست اندرکاران حج امسال، مدیران کاروانها، مدیران مجموعه ها، روحانیون و به ویژه زایران، حج تمتع امسال به نحو مطلوب و با کمترین مشکل برگزار شد.

شاید برخی محدودیت های ناخواسته مانند تنگی جا در عرفات و منا، کیفیت هتل های مدینه منوره، تعطیلی سرویس حمل و نقل درون شهری در فاصله پنجم تا چهاردهم ذی الحجه و ... رخ داده باشد اما سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران اجرایی سعی کردند تا بهترین، کاملترین و منظم ترین خدمات را ارایه دهند تا رضایت حداکثری زایران به وقوع بپیوندد و لبخند رضایت بر لبهای زایران نقش ببندد.

خدماتی که تمهیدات آن از چند روز قبل از حضور زایران در سرزمین وحی آغاز شده و تا زمان حضور آخرین زایر نیز ادامه می یابد یکی از دستاوردهایی است که شاید هیچ کدام از کشورهای حاضر بدین ترتیب آن را اجرایی یا عملیاتی نمی کنند.

خدمات اسکان، تغذیه و تدارکات، بهداشت و درمان، حمل و نقل هوایی ، حمل و نقل درون شهری و ... نیز به خوبی و به طور کامل اجرا شده است که تمامی این برنامه ها موجب رضایت حداکثری زایران شده است.

حال که زایران رفته رفته در حال بازگشت به ایران اسلامی هستند، تنها نکته ای که از ذهن آنها به دور نمی ماند، زحمات و تلاش های صورت گرفته دست اندرکاران امر است.

آقای نوروزی یکی از زایران استان تهران که از فرودگاه جده در حال بازگشت به کشور است می گوید: علیرغم برخی محدودیت هایی که وجود داشت اما از نحوه خدمات رسانی دست اندرکاران حج راضی بودیم.
وی می افزاید: کلیت و حداکثر خدمات مایه مباهات و تقدیر است و به عملکرد مسئولان ذیربط نمره 19 می دهیم.

آقای افخمی زایر دیگری که قرار است از فرودگاه جده رهسپار فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) شود، می گوید: خدمات صورت گرفته در حد امکان مورد رضایت بود و مشکل آنچنانی در طول سفر نداشتیم؛ به دست اندرکاران امر نمره متوسط می دهیم.

آقای سیاوش خبازپور که به همراه همسر خود به سرزمین وحی مشرف شده و در حال بازگشت به کشور است، می گوید: امکانات مناسبی برای زایران فراهم شده بود و با توجه به شرایط دو کشور و برخی محدودیت ها، این امکانات راضی کننده بود.

وی می افزاید: برخی موضوعات نظیر نظم و نظافت در حلق و رعایت برخی نکات می تواند به زیبایی های این سفر بیافزاید.

این زایر کشورمان می گوید: برخوردها و نوع رفتار مدیران مجموعه و کاروان بسیار عالی و مورد تایید زایران بود و از همه عوامل و دست اندرکاران حج تشکر می کنم؛ نمره 19 برازنده دست اندرکاران امر است.

همچنین یکی از بانوانی که در حال خروج از هتل برای عزیمت به فرودگاه برای بازگشت به ایران است نیز می گوید: خدمات بسیار خوبی از سوی دست اندرکاران اجرایی صورت گرفت و به لطف خدا هیچ مشکل خاصی وجود نداشت؛ نمره 20 برازنده مسئولان اجرایی حج امسال است.
آقای خوش بیان یکی از مدیران کاروانهای تهران نیز درباره عملکرد دست اندرکاران و مدیران اجرایی حج می گوید: خوشبختانه امسال زایران کشورمان رضایت حداکثری از خدمات داشته اند و بنده نیز به عنوان یکی از عوامل نمره 20 به تلاش ها و زحمات دست اندرکاران می دهم.
حج امسال در حال پایان است و آخرین گروه از زایران کشورمان نیز روز 24 شهریور ماه سرزمین وحی را به مقصد ایران اسلامی ترک می کنند تا پس از یک ماه به کانون خانواده بازگردند.
اما تنها نکته ای که به غیر از فیوضات معنوی برای زایران باقی می ماند و از آن به عنوان خاطره ای شیرین یاد خواهند کرد، خدمات بیشائبه و خالصانه خادمان آنها درعملیات حج 97 بوده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.