پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

برنامه ریزی و زمان بندی دقیق و منظم از جمله مهمترین دلایل موفقیت حج 97

برنامه ریزی و زمان بندی دقیق و منظم از جمله مهمترین دلایل موفقیت حج 97
رییس سازمان حج و زیارت به دلایل موفقیت حج امسال و رضایتمندی زایران اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و زمان بندی دقیق و منظم از جمله مهمترین دلایل موفقیت حج امسال بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت در بازگشت ازعربستان در گفت و گو با خبرنگاران حج امسال را مطلوب توصیف کرد و گفت: برنامه ریزی ها و آسیب شناسی های یک سال اخیر، آموزش و اطلاع رسانی مناسب به حجاج در این موفقیت اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه حج امسال حج بسیارمطلوب ، آرام و توام با رضایتمندی حجاج بود، گفت: از دو طریق نظرسنجی و همچنین مواجهه با زایران این احساس رضایتمندی مشهود بوده و حتی از سال گذشته نیز بالاتر بوده است.

رییس سازمان حج و زیارت فضای کلی حج تمتع 97 را مطلوب دانست و اظهار کرد: تا روزشنبه (هفدهم شهریور ماه) ۷۰ درصد حجاج به کشور بازگشته اند.

به گفته محمدی، امسال بیش از ۸۶ هزارایرانی به حج تمتع مشرف شدند که حدود ۵۵ هزار و ۵۰۰ حاجی به میهن بازگشتند و ۱۳ هزار زائر دیگر در مدینه و ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مکه حضور دارند که تمامی زایران تا ۲۴ شهریور به کشور باز می گردند.

وی به دلایل موفقیت حج امسال و رضایتمندی زایران اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و زمان بندی دقیق و منظم از جمله مهمترین دلایل موفقیت حج امسال بوده است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آموزش های لازم به حجاج بابت توجه به زمانبندی ها داده شده بود، تصریح کرد: حجاج نیز همراهی و همکاری موثری در توجه به زمانبندی ها داشتند و مطابق برنامه ها عمل کردند.

محمدی درباره برنامه ریزی برای حج سال 98 نیز گفت: کار آسیب شناسی حج 97 بعد از ایام تشریق آغاز شد تا برنامه مناسبی برای حج 98 داشته باشیم.

محمدی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۰ زائر ایرانی به دلیل کهولت سن و بیماری به دیار باقی شتافتند، گفت: امسال علیرغم اینکه میانگین سنی زایران بیش از سال گذشته بود اما تعداد زایران کمتری فوت کردند؛ آمار امسال درمقایسه با سال گذشته که 25 نفر بود بسیار کمتر است و به خانواده های این زائران تسلیت می گوییم.

گفتنی است امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف شدند. نخستین گروه از زائران روز ۲۷ تیرماه به مدینه منوره وارد شددند. پرواز برگشت زائران از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریورماه آغاز و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان از پنجم شهریورماه آغاز شده است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.