پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

تازه ترین آمار بازگشت زایران به کشور/تاثیرگذاری همراهی زایران در موفقیت آمیز بودن حج تمتع 97

تازه ترین آمار بازگشت زایران به کشور/تاثیرگذاری همراهی زایران در موفقیت آمیز بودن حج تمتع 97
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به روند تدریجی بازگشت زایران به کشور اظهار کرد: مکه مکرمه تا روز 21 شهریور و مدینه منوره تا روز 24 شهریور ماه از حضور زایران ایرانی خالی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت امروز در دیدار جمعی از کارکنان این سازمان به موفقیت آمیز بودن حج تمتع 97 اشاره کرد و گفت: امسال به لطف خداوند، عنایات اهل بیت(ع) و برنامه ریزی های مدون و منسجم و همراهی زایران، حجی آرام و موفقیت آمیز را پشت سرگذاشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی حج گذشته، برنامه ریزی های مناسب، جلسات آموزشی و توجیهی، اطلاع رسانی مناسب به کارگزاران و حجاج، هماهنگی بین مجریان و کارگزاران و همراهی حجاج در برنامه های زمانبندی شده در موفقیت حج امسال اثرگذار بوده است.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمامی عوامل ذکر شده به همراه توجه به نظم و زمانبندی موجب شد تا حج امسال نسبت به سال گذشته موفقیت آمیز تر باشد.

به گفته محمدی، امسال شاهد کاهش بازارگردی در مکه مکرمه و مدینه منوره بودیم که این موضوع در وقت و حتی در سلامت حجاج نیز اثرگذار بوده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال بیماری و حتی گرمازدگی قابل ذکری در حجاج مشاهده نشد و همه حجاج در سلامت کامل هستند که این مهم نیز نشات گرفته از توجه به بهداشت و برنامه ریزی برای سلامت حجاج است.

محمدی درباره آخرین آمار بازگشت زایران به کشور گفت: تا بامداد امروز دوشنبه حدود 73 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خارج شده اند که در این میان حجاج مدینه بعد به شهر پیامبر(ص) اعزام شده اند و سایر حجاج اعلام شده نیز به کشور عزیمت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود 9 هزار و 900 نفر از حجاج ما در مکه مکرمه هستند که به مرور و تا پایان وقت 21 شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تا بامداد امروز 40 هزار و 400 نفر از زایران مدینه بعد، به شهر پیامبر(ص) عزیمت کرده اند که بخش عمده ای از این زایران نیز به کشور بازگشته اند.

محمدی افزود: بر اساس آخرین آمار تا بامداد امروز حدود 14 هزار و 700 نفر از زایران ایرانی در مدینه حضور داشته اند که رفته رفته شهر پیامبر را به مقصد شهرهای خود در ایران ترک می کنند.

وی با بیان اینکه زایران ایرانی 5 شب و 6 روز در مدینه اقامت داشته اند، تصریح کرد: تا بامداد امروز تعداد زائران حاضر در شهر مدینه به حدود از 14700 نفرمی رسد که این زایران نیز تا روز 24 شهریور ماه از فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: خدمات رسانی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه تا آخرین لحظه حضور زایران در سرزمین وحی ادامه می یابد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.