پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد

نقش نهضت امام حسین(ع) و عاشورا در 8 سال دفاع مقدس

نقش نهضت امام حسین(ع) و عاشورا در 8 سال دفاع مقدس
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: پایمردی و مقاومت و روجیه ایثارگری در هشت سال دفاع مقدس نشات گرفته از نهضت امام حسین(ع) و عاشورا است.
-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز در آیین تجلیل از ایثارگران، خانواده های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، یاد و خاطره تمامی شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافعین حرم و شهدای حمله تروریستی اهواز را گرامی داشت.

وی افزود: امیدواریم عاملین خود فروخته حادثه تروریستی اهواز و کشورهای حمایت کننده از آنها به زودی به سزای عمل ننگین خود برسند.

این ایثارگر و آزاده سالهای دفاع مقدس با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال دفاع مقدس، جوانمردی، رشادت و مقاومت است، گفت: روحیه ایثارگری و رشادت ها و از جان گذشتگی های دوران دفاع مقدس، به لحاظ وسعت و مدت طولانی، در تاریخ ایران بی نظیر است.

به گفته محمدی، فرزندان این مرز و بوم هم در زمان انقلاب و هم در ایام جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل ارتش مورد حمایت شرق و غرب، مردانه سینه سپر کردند و خداوند نعمت پیروزی را به آنان ارزانی داشت.

وی به جنگ تحمیلی و نقش امریکا و منابع مالی کشورهای مرتجع منطقه اشاره کرد و افزود: در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی و زمانی که جمهوری اسلامی ایران فاقد توان دفاعی بود، صدام با حمایت امریکا و برخی کشورهای مرتجع به ایران اسلامی حمله کرد تا به خیال باطل خود ظرف سه روز جشن پیروزی بگیرد. اما جوانان این مرز و بوم با رهبری امام خمینی(ره) با دست خالی مقاومت کردند و توطئه های دشمنان را نقش برآب ساختند.

محمدی به سالهای جنگ تحمیلی و الگو گرفتن جوانان از مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان این مرز و بوم با نفس مسیحایی امام خمینی(ره) به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و ایثار و شجاعت را به منصه ظهور رساندند که به طور حتم قوه محرکه حرکت این جوانان، ریشه در نهضت عاشورا و امام حسین(ع) دارد.

وی افزود: نهضت امام حسین(ع) و عاشورا نقش اساسی در سالهای دفاع مقدس و مقاومت در مقابل دشمن تا دندان مسلح داشت.

در پایان این مراسم نیز تنی چند از خانواده های ایثارگران، شهدا و جانبازان سالهای دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.