پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سهميه حج تمتع امسال پاكستان بيست درصد كاهش يافت

سهميه حج تمتع امسال پاكستان بيست درصد كاهش يافت
به گزارش حج نیوز به نقل از ايرنا، سردار محمد يوسف روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتي در اسلام آباد گفت: از ميان شهروندان پاكستاني ۶۰ درصد تحت طرح دولتي و ۴۰ درصد نيز در پوشش طرح خصوصي مي توانند براي شركت در مناسك حج تمتع امسال عازم عربستان شوند.
وي افزود: با توجه به ۲۰ درصد كاهش صورت گرفته در سهميه حجاج از سوي دولت عربستان سعودي تعداد زائراني كه قرار بود امسال عازم سرزمين وحي شوند از يك ميليون و ۷۹۲ هزار و ۱۰ نفر به يك ميليون و ۴۳۳ هزار و ۶۸ كاهش پيدا كرد.
محمد يوسف خاطر نشان كرد: سهميه حجاج براي شركت هاي خصوصي پاكستان ۴۳ هزار و ۷۴۹ نفر تعيين شده و تعداد ۸۶ هزار و ۲۱ زائر پاكستاني نيز در طرح دولتي براي انجام فريضه حج در سال جاري گنجانده شده است.
وزير امور مذهبي پاكستان خاطر نشان كرد: دولت عربستان سعودي ماه اگوست امسال –شهريور ماه- (هشتمين ماه ميلادي) را براي دريافت ليست نهايي تعداد حجاج پاكستاني معين كرده است، در عين حال شركت هاي خصوصي در پاكستان سهميه مشخص شده خود را نهايي نكرده و جزئيات كامل درباره نحوه اسكان حجاج در مكه مكرمه و مدينه منوره ارائه نداده اند.
سردار محمد يوسف اعتراض مسوولان شركت هاي خصوصي حج در پاكستان نسبت به اصلاحيه در سهميه حجاج و كاهش آن را غير قابل توجيه دانست.
وزارت امور مذهبي پاكستان مسووليت تمامي اقدامات در خصوص زايران حج تمتع و عمره اين كشور و همچنين اعزام و بازگشت آنان از عربستان سعودي را بر عهده دارد.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.