پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت:

سامانه سماح از امشب فعال می شود/ثبت نام اربعین حسینی و آسیب شناسی حج در نشست سراسری مدیران سازمان حج و زیارت

سامانه سماح از امشب فعال می شود/ثبت نام اربعین حسینی و آسیب شناسی حج در نشست سراسری مدیران سازمان حج و زیارت
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:سامانه سماح برای ثبت نام زائرین اربعین حسینی از امشب چهارشنبه مصادف با چهارم مهر ماه فعال می شود.

- پایگاه اطلاع رسانی حج وز یارت- حمید محمدی امروز در نشست سراسری مدیران حج وزیارت که به صورت ویدیو کنفرانس و در رابطه با ثبت نام اربعین حسینی و آسیب شناسی حج انجام گرفت، اظهار کرد: صرفه جویی یکی از موضوعات اساسی است که باید مورد توجه جدی همه مدیران ستادی و استانی قرار گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مورد دیگری که باید مورد توجه جدی دست اندرکاران قرار گیرد برنامه ریزی دقیق و نظم و انضباط است که باید در همه امور مورد اهتمام قرار گیرد.

محمدی اظهار کرد: امسال انتخاب مدیران ستادی، عوامل، مدیران مجموعه ها و مدیران کاروان های حج تمتع زودتر از سال گذشته انجام می گیرد تا برنامه های آموزشی بهتر انجام شود.

وی به موضوع ثبت نام زایران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: رسالت سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از کمیته های ستاد مرکزی اربعین، ثبت نام زایران اربعین است که در این رابطه نیز تجارب خوبی از سالهای گذشته به دست آمده است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح انجام می گیرد، گفت: سامانه سماح ارتقا یافته است و از نخستین ساعات ثبت نام اربعین تا آخرین لحظه در خدمت متقاضیان عزیمت به اربعین خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، هزینه روادید اربعین امسال برابر با 40 دلار تعیین شده است، گفت: با هماهنگی و مساعدت بانک مرکزی، زایران معادل ریالی هزینه روادید را با نرخ بازار ثانویه پرداخت می کنند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سامانه سماح از امشب فعال می شود.

به گفته محمدی، بیمه و پزشکی نیز در سامانه سماح ارایه می شود. امسال پوشش بیمه ای افزایش داشته است.

وی افزود: هزینه های پزشکی و درمانی نیز همانند سال گذشته است و هیچ تغییری نیافته است.

محمدی افزود: آمادگی دفاتر کارگزاری باید به گونه ای باشد تا خدمات لازم در تمامی استانها، شهرستانها و حتی روستاها نیز به متقاضیان داده شود.

وی تصریح کرد: روستاییان نباید برای ثبت نام اربعین به شهرها مراجعه کنند بلکه دفاتر موقت زیارتی باید به طور کامل خدمات نام نویسی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق به مردم در خصوص قیمت ویزای اربعین باید صورت گیرد گفت: مردم باید بدانند که مبلغ پرداختی بابت ثبت نام را به صورت ریالی پرداخت خواهند کرد و به هیچ وجه، پولی به صورت دلار از آنان دریافت نمی شود بنابراین باید مراقب باشند در دام افراد سودجو گرفتار شوند.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مردم عزیز فقط باید مبلغ ریالی ارز تعیین شده برای ویزای اربعین را پرداخت کنند و قیمت ویزا برای زایران عزیز نیز با نرخ بازار ثانویه محاسبه می شود .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.