پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر کشور: حتی یک ریال از هزینه‌های اربعین به جیب دولت نمی‌رود

وزیر کشور: حتی یک ریال از هزینه‌های اربعین به جیب دولت نمی‌رود
وزیر کشور گفت: برخلاف تبلیغات منفی که در سالهای گذشته وجود داشته حتی یک ریال از هزینه های مراسم اربعین حسینی که زوار پرداخت می کنند به جیب دولت نمی رود و قوه مجریه و سایر دستگاه ها هر چه امکانات و توان دارند برای سهولت در برگزاری این مراسم با شکوه فرهنگی پای کار می آورند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه اخیر ستاد اربعین حسینی که در محل وزارت کشور برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: بررسی عملکرد چهار ساله دستگاه‌ها در برگزاری مراسم اربعین حسینی نشان می‌دهد که اقدامات موثری از نظر فرهنگی خدماتی و انتظامی انجام گرفته و با توجه به تجربیاتی که در سال های اخیر اندوخته شده باید مراسم امسال باشکوه تر از گذشته برگزار شود.

وی در ادامه افزود: تمام کمیته های عضو ستاد اربعین حسینی باید از امروز با نگاه عملیاتی موضوعات مورد نظر خود را پیگیری کنند، همچنین هیچ یک از اقدامات کمیته ها نسبت به دیگری ارجحیت ندارد بنابراین تمامی اقدامات و وظایفی که کمیته ها برخوردارند باید به صورت هماهنگ انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم این منظومه همکاری‌ها به شکل دقیق ارتباط صحیح با یکدیگر داشته باشند، گفت: امسال هیچ بهانه ای را نمی توانیم از کسی قبول کنیم که کم کاری داشته باشند چرا که حدود چهار سال است که این مراسم را برگزار می کنیم و تجربیات خوبی هم حاصل شده است که باید از آنها استفاده کنیم.

**هیچ افزایش قیمتی در حمل ونقل زمینی و هوایی اربعین نخواهیم داشت

رحمانی فضلی با اشاره به هزینه شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: هزینه‌ها نسبت به سال قبل از جمله هزینه های بیمه، عوارض خروج از کشور و غیره به صورت مطلق کاهش پیدا کرده اما از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز مواجه شدیم که دولت و بانک مرکزی تلاش زیادی داشتند که نرخ ارز را برای زورا متعادل کنند که این کار صورت گرفته و نرخ ارز برای صدور روادید با نرخ متعادل تری پیش‌بینی شده است.

وی از تمام کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی خواست در این ایام ضمن نظارت بر قیمت حمل و نقل زمینی و ایرلاین ها (هوایی) از افزایش قیمت ها به طور جد جلوگیری کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر مردم سوال یا ابهامی در مورد هر یک از مراحل برگزاری مراسم اربعین حسینی دارند باید پاسخ های قانع کننده به آنها دهیم و مسئولان به این امر توجه جدی داشته باشند.

رحمانی فضلی گفت: برخلاف تبلیغات منفی که در سالهای گذشته وجود داشته حتی یک ریال از هزینه های مراسم اربعین حسینی که زوار پرداخت می کنند به جیب دولت نمی رود و قوه مجریه و سایر دستگاه ها هر چه امکانات و توان دارند برای سهولت در برگزاری این مراسم با شکوه فرهنگی پای کار می آورند.

**از صدور ویزاهای غیرمجاز جلوگیری شده و افراد غیر مجاز در اسرع وقت به شهراهای خود بازگردانده شوند

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه با تمهیدات انتظامی خوبی که در سال گذشته صورت گرفت از ترددهای غیرمجاز در مرزها جلوگیری شد افزود: باید در سال جاری نیز تدابیری اندیشیده شود که از ترددهای غیرمجاز از مبدا جلوگیری شود همچنین در صورت لزوم امکاناتی در مرزها فراهم شود تا افراد غیرمجاز مراجعه کننده در اسرع وقت به شهرهای خود بازگردانده شوند.

وزیر کشور با اشاره به استقبال مردم افغانستان و پاکستان برای شرکت در مراسم اربعین تصریح کرد: در مرزهای شرقی مراقبت های لازم صورت بگیرد تا افرادی که مدارک لازم را ندارند وارد کشور نشوند و افرادی که دارای مدارک قانونی هستند با پرداخت هزینه های لازم توسط امکانات حمل و نقلی که پیش بینی شده به مرزهای غربی کشور منتقل شوند.

**همکاری خوبی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد

رحمانی فضلی با بیان اینکه همکاری خوبی بین ایران و دولت عراق وجود دارد افزود: تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه امضا کردیم که متناسب با آن شرایطی که داریم موضوعات در حال اجرا است.

وزیر کشور درباره مرزهای مشخص شده جهت تردد زائرین اظهارداشت: مرزهای که در سال گذشته برای تردد زائرین پیش‌بینی شده بود امسال هم همان مرز ها فعال هستند و امکانات خوبی هم در آنجا تعبیه شده است اما در سال جاری مناطق مرزی جدیدی در استان های کرمانشاه و ایلام پیشنهاد داده ایم و در تفاهم‌نامه اخیر نیز طرف عراقی با بازگشایی مرز خسروی در کرمانشاه موافقت کرده اما یکسری مباحث امنیتی در آنجا وجود دارد که موضوع به دولت عراق ارجاع شده است. البته دوستان ما در سفارت عراق و نیروی قدس دارند تمام تلاش خودشان را انجام می‌دهند که شرایط بازگشایی این مرز هم فراهم شود.

**عمده موفقیت ها مرهون حضور و مشارکت و همراهی مردم است

وزیر کشور با بیان اینکه هر خدمتی که صورت می گیرد ۱۰ درصد کار است و ۹۰ درصد امور برعهده مردم خواهد بود، تصریح کرد: سال گذشته نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رفتند که هماهنگ کردن حمل و نقل خدمت‌رسانی و تامین امنیت این تعداد جمعیت بسیار دشوار است و فقط با همکاری مردم امکانپذیر است.

رحمانی فضلی ادامه داد: همکاری مردم در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اربعین بسیار خوب بوده و امیدواریم شاهد این همکاری‌ها در سال جاری هم باشیم به ویژه در داخل عراق که به عنوان مهمان به آنجا می رویم که باید قوانین مقررات و شرایط آنها را کامل رعایت کنیم چرا که حامل فرهنگ غنی شیعه هستیم که این فرهنگ را در منصه ظهور و نمایش داریم قرار می دهیم انشالله این کار وحدت دنیای اسلام را تقویت و به خوبی این نهضت را متعالی و ارزشمند نگه داریم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.