پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

افتتاح رادیو اربعین برای چهارمین سال متوالی

افتتاح رادیو اربعین برای چهارمین سال متوالی
شبکه رادیویی اربعین برای چهارمین سال متوالی با حضور معاون صدا، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، مدیران ستادهای دوازده گانه اربعین حسینی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ مراسم افتتاح رسمی چهارمین سال شبکه رادیویی اربعین ظهر امروز (۱۸ مهرماه) با حضور حمید شاه آبادی (معاون صدا)، مدیران ستادهای دوازده گانه اربعین حسینی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه چهارمین سال رادیو اربعین با حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی ارتباط مستقیم برقرار شد.

در ادامه پیام آیت الله حسین نور همدانی به مناسبت افتتاح رادیو اربعین قرائت شد. در این پیام بر اهمیت قیام امام حسین (ع) تاکید شد.

در این پیام که توسط مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی قرائت شد آیت‌الله نوری مسئولان را به چاره اندیشی در خصوص کاهش هزینه‌های سفر اربعین دعوت کرد و گفت : زیارت اربعین حسینی از اولین اربعین که اهل بیت (ع) در بازگشت از سفر شام در سال ۶۱ هجری قمری به کربلا رسیدند و سرهای مطهر شهداء را در کنار پیکرهای مطهر آنان دفن کردند و از طرفی اولین زائر حسینی یعنی جابر بن عبدالله انصاری از صحابی پیامبر اکرم (ص) از مدینه به همراه عطیه کوفی هم به کربلا آمدند، تاکنون ادامه داشته است و خداوند در این جنبش و شور و شوق حسینی فوایدی را برای عالم اسلام قرار داده است که قابل شمارش نیست.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از این پیام اظهار داشت : بیم آن می‌رود که بسیاری از ضعفا که فقط ازهمین اربعین‌ها به علت کمی هزینه‌ها سفر کربلا برایشان میسر می‌شد، دیگر نتوانند با این هزینه‌های سنگین خود را به کربلا برسانند و مسئولان باید برای حل این موضوع چاره‌اندیشی کنند.
درادامه این مراسم حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اینکه رادیو اربعین از امروز تا دو روز پس از پایان اربعین به پخش برنامه های خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: آئین ملکوتی اربعین نمادی از قیام امام حسین (ع) و نقطه عطفی برای رساندن پیام عاشورا است که در این ارتباط تعامل، همراهی و همدلی دو ملت ایران و عراق چشمگیر و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه رویکرد فرهنگ سازی از ویژگی های رادیو اربعین است، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه حساس آئین معنوی اربعین، دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه هستند، در حالی که مراسم اربعین اسباب مودت دو کشور است.
گفتنی است زائران حسینی می توانند از این پس صدای رادیو اربعین را در کربلای معلی روی موج اف ام ردیف 9/90 مگاهرتز و درشهر نجف اشرف روی موج اف ام ردیف 9/91 و 5/95 مگاهرتز دریافت کنند.

در ادامه مراسم شال نمادین خادمان حرم به حمید شاه‌آبادی (معاون صدا)، سید علی قاضی‌عسکر (نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت) و عباس طایفه (رییس هیات مدیره «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم) اهدا شد.

در بخش پایانی این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم سیدمحسن روزبهانی، میثم نظری، جاوید مقدس، غلامرضا پاک‌نژاد و جمال طهماسبی تجلیل شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.