پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دلایل موفقیت حج 97 اعلام شد/ همکاری و همدلی دستگاه های مختلف در حوزه حج می تواند به سایر بخشها اساس یابد

دلایل موفقیت حج 97 اعلام شد/ همکاری و همدلی دستگاه های مختلف در حوزه حج می تواند به سایر بخشها اساس یابد
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به دلایل موفقیت حج 97 اظهار کرد: همکاری و همدلی دستگاه های مختلف در حوزه حج می تواند به سایر بخشها اساس یابد.
-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت امروز در نشست مدیران دستگاههای همکار در حوزه حج تمتع 97 که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای مختلف برگزار شد، از تلاش های تمامی دست اندرکاران در برگزاری حجی عزتمندانه قدردانی کرد.

وی ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای برگزاری حج عزتمندانه، گفت: موفقیت آمیز بودن حج 97 بعد از لطف خداوند، مرهون همکاری، هماهنگی، برنامه ریزی و تلاش های همه دست اندرکاران و دستگاههای مختلف و همکار در این عرصه بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: رضایت رهبر معظم انقلاب از دست اندرکاران حج بسیار ارزشمند بود.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برگزاری حج یک کار جمعی محسوب می شود، گفت: گرچه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری متولیان مستقیم برگزاری حج محسوب می شوند اما برگزاری چنین عملیات مهمی، بدون همکاری و همدلی و همراهی مجموعه ها و دستگاههای مختلف امکان پذیر نخواهد بود.

محمدی تاکید کرد: قطعا همه دستگاههای همکار و حاضر، به سهم خود در موفقیت حج تمتع 97 نقش داشته اند.

وی افزود: با وجود همه محدودیت های زیرساختی و تنگناها، سربلندی و عزت حجاج را شاهد بودیم و خدا را بابت این عملیات موفقیت آمیز شکرگزار هستیم.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمایشات بسیار کاربردی و دقیقی را در حوزه حج ارایه کرده اند، گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، با کمک دستگاههای همکار در عرصه حج ، برنامه ریزی مناسبی را بر اساس فرمایشات ایشان انجام می دهد.

محمدی به برخی دلایل موفقیت آمیز بودن حج امسال اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی دقیق و برنامه ریزی مناسب برای حج 97، توجه جدی به رفع مشکلات سنوات قبل، اجرای صحیح برنامه ریزی ها، هماهنگی و همدلی میان دست اندرکاران، اطلاع رسانی مناسب نسبت به وجود برخی محدودیت های زیر ساختی و نظم و انضباط دست اندرکاران و حجاج بخشی از عوامل موفقیت بوده است.

وی افزود: آنچه که در موسم حج دیدیم، نشان دهنده تلاش همه دست اندرکاران در قبل و طول موسم بوده است که از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی می کنیم.

محمدی در ادامه از تلاش های تمامی دست اندرکاران از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک ملی، بانک مرکزی، هلال احمر، پلیس فرودگاه، فرودگاهها، سپاه حفاظت فرودگاهها، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، هواپیمایی جمهوری اسلامی، صداوسیما، بیمه، وزارت امور خارجه و ... تشکر کرد:

وی به بخشی از تلاش ها اشاره کرد و گفت: نقش بانک ملی در مساعدت یک میلیون و 400 هزار تومانی، تامین ارز توسط بانک مرکزی، معاینات دقیق و به موقع توسط مرکز پزشکی هلال احمر و تاثیر آن در سلامت حجاج و کاهش تعداد فوتی ها، همراهی پلیس گذرنامه، فیلترینگ مناسب پلیس فرودگاهها، مساعدت دادستانی کل کشور، آماده بودن فضای فرودگاههای کشور، به موقع بودن پروازهای زایران و کاهش تاخیرها، رفع مشکلات کنسولی و ایجاد آرامش روانی توسط رسانه ملی و ... بخشی از خدمات دستگاههای همکار در حج 97 بوده است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای حج 98 باید انجام پذیرد گفت: حج 97 از حج امسال کمی متفاوت تر است و دلیل عمده آن هم مباحث اقتصادی است چرا که باید برنامه ریزی مناسبی در هزینه ها انجام گیرد.

وی افزود: برنامه هایی مدنظر داریم تا مانع افزایش بیش از حد هزینه ها شویم و این برنامه ریزی ها مستلزم آن است تا اطلاع رسانی و کارهای مربوط به حج آینده را زودتر آغاز نماییم.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: برای حج 98 باید برنامه ریزی ها اعم از فراخوان، نام نویسی، هماهنگی ها با دستگاههای همکار، برنامه ریزی های پروازی، برنامه ریزی های اسکان و ... زودتر انجام گیرد تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: راهکارهای کاهش هزینه ها باید احصا شود؛ امیدواریم به نقطه مشترکی دست یابیم تا هم خدمات مناسبی به حجاج داده شود و هم هزینه ها کاهش پیدا کند تا به حجاج فشار وارد نشود و هزینه ها با وجود افزایشی که می یابد تفاوت فاحشی با سال قبل نداشته باشد.

محمدی در خاتمه گفت همکاری و همدلی دستگاه های مختلف در حوزه حج می تواند به سایر بخشها اساس یابد.

همچنین مدیران و نمایندگان دستگاههای همکار نیز ضمن تقدیر از عملکرد دست اندرکاران حج امسال، پیشنهاداتی را در حوزه های تخصصی خود ارایه داده و برای همکاری و همراهی در حج 98 اعلام آماگی کردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.