پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایلام

سازمان حج و زیارت وظایف خود را خوب انجام داده است

سازمان حج و زیارت وظایف خود را خوب انجام داده است
وزیر‌فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در استان ایلام گفت: سازمان حج و زیارت نیز وظایف ذاتی خود را در خصوص زایران اربعین به صورت فعال انجام داده است.
- پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت- سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز از طریق فرودگاه شهدای ایلام با استقبال استاندار ایلام و مسولان اجرایی و فرهنگی وارد استان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به میزبانی خوب مردم استان ایلام از زوار اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مردم استان ایلام در چند سال اخیر پذیرای زایران اربعین بوده اند و این افتخار نصیب مردم استان ایلام است که در فضای پذیرایی زوار حسینی تلاش وافر داشته و دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: محبت مردم ایلام به اهل بیت(ع) این فرصت را پدید آورده که مردم این استان در خدمت زایران حسینی باشند و به سهم خودم از ناحیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت از مهمان نوازی و پذیرایی خوب مردم استان ایلام نهایت سپاسگزاری را دارم.

صالحی یادآور شد: بخشی از سفر نیز در ارتباط با بازدید از مرز مهران و شرایط موجود در مرز و نحوه تردد زوار حسینی از مرز مهران است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت از زاویه های مختلف با بحث اربعین ارتباط دارد و سازمان حج و زیارت نیز وظایف ذاتی خود را در خصوص زایران اربعین به صورت فعال انجام داده است.

وی با اشاره به نام نویسی اربعین تصریح کرد: سامانه سماح در امر ثبت نام زوار و پوشش کاروان های زیارتی در امر حرکت زوار حسینی کمک شایانی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه ها و جشنواره های مختلفی در ایام اربعین حسینی در مرز مهران و استان ایلام برگزار می شود و همچنین خدمات و تولیدات و محصولات فرهنگی در قالب های مختلف صورت می گیرد و در قالب کتاب و سینما ی سیار برنامه ریزی شده که زایران در فرصت فراغت و اقامت کوتاه دارند از فیلم های متناسب با این ایام بهره مند شوند .

وی افزود: همچنین در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد با راه اندازی موکب های مردمی در بحث استقبال از زوار حسینی و برنامه های فرهنگی فعال هستند و از ظرفیت های استانی و ملی برای ارایه فعالیت های فرهنگی و خدمات به زایر در استانها استفاده می شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.