پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سه شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان در عربستان

سه شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان در عربستان

طبق اعلام منابع رسمی عربستان سه شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان در این کشور است.

به گزارش حج نیوز، مسئول ستاد مرکزی مکه مکرمه در جمع مدیران ثابت هتل هایی که ایرانیان عمره گزار در آنها مستقر هستند، با اعلام این خبر گفت: از روز سه شنبه، وعده سحری در هتل های ایرانی توزیع و متقابلا ناهار توزیع نمی شود.
محمد علی رضایی با اشاره به وضعیت نقل و انتقال در ماه مبارک رمضان خواستار همکاری بیش از پیش مدیران ثابت برای اطلاع رسانی به موقع تغییرات نقل و انتقال زائران از هتل به مسجد الحرام و بالعکس شد.

رضایی با اشاره به اینکه این دوره، آخرین دوره مدیران ثابت در مکه مکرمه است، گفت: در این دوره با توجه به پایان دوره ممکن است جابجایی مدیران و یا بازگشت زودهنگام داشته باشیم که این امر نیازمند همکاری همه مدیران است.

وی با تاکید براینکه امسال تمام تلاش خود را برای تحقق قصد ده روزه شرعی زائران بکار خواهیم بست ، گفت: اگر به هر دلیلی اعم از تاخیر در پرواز و خرابی ماشین های بین راهی این اقامت ده روزه از اذان صبح تا غروب آفتاب به مشکل برخورد کند با تمهیداتی که دیده می شود، شرایط لازم برای اسکان زائران برای یک روز بیشتر فراهم می شود تا نماز و روزه این زائران با مشکل مواجه نشود.

رضایی با اشاره به پیگیری های مجدانه حجت الاسلام خادمی، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برای تحقق قطعی قصد ده روزه زائران، افزود: با هماهنگی ها و مکاتباتی که با شرکت های هواپیمایی انجام شده است خروج زائران از مکه مقارن با غروب آفتاب خواهد بود. البته ممکن است کمی زودتر از هتل خارج شوند ولی تا غروب آفتاب از مکه خارج نمی شوند و زائران با اطمینان می توانند قصد ده روزه کنند. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.