پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اربعین موضوعی فراجناحی، ملی و دینی است / امسال در کوتاه‌ترین بازه زمانی از طریق سامانه سماح ویزاها صادر و به بدست افراد رسید

اربعین موضوعی فراجناحی، ملی و دینی است / امسال در کوتاه‌ترین بازه زمانی از طریق سامانه سماح ویزاها صادر و به بدست افراد رسید
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع اربعین را مسئله‌ای فراجناحی، فراحزبی و موضوعی ملی و دینی برای جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.
-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت -سید عباس صالحی روز چهارشنبه درحاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخورد سیاسی با موضوع اربعین چه آسیب‌هایی را می‌تواند به دنبال داشته باشد، جایگاه، عظمت، ابعاد گوناگون مراسم اربعین حسینی و پیاده روی این ایام را یادآوری و عنوان کرد: هفت-هشت سال پیش، حدود40 تا50 هزار نفری برای حضور در مراسم اربعین از ایران به عتبات عالیات اعزام می‌شدند اما امروز این جمعیت به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.

به گفته این عضو کابینه دولت دوازدهم، اینکه دراین بازه زمانی 20 روزه این حجم جمعیت از کشور خارج و و به آن بازمی‌گردند نیازمند تدارکات، خدمات، ایجاد بسترها و زیرساخت‌های فراوانی است که همه آنها از پیش توسط دولت مهیا شده است.

صالحی درعین حال با یادآوری اینکه طی این چند سال شاهد افزایش چشمیگر جمعیت عاشق و مشتاق عزیمت به راهپیمایی اربعین و عتبات عالیات بوده و هستیم، تاکید کرد: مرحله به مرحله پاره‌ای از اشکلات، مسائل و مشکلات مربوط به رفت و برگشت زوار محترم کاهش محسوسی پیدا کرده و امروز این مشکلات به کمترین میزان رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه ویزای زائران، عنوان کرد: به عنوان مثال برخی بدون ویزا قصد خروج از کشور را برای حضور در راهپیمایی اربعین داشتند که مشکلاتی را پدید می آورد از این رو امسال در کوتاه‌ترین بازه زمانی از طریق سامانه سماح ویزاها صادر و به بدست افراد رسید.

به گفته وی مشکل دیگر در گیت‌های خروجی در مرزهای مهران و دیگر مرزها بود که با اتخاذ تدابیر و فراهم آوردن بستر و زیرساخت‌های درنظر گرفته شده توسط دولت، امسال زمان خروج از گیت‌ها به 30 ثانیه تا یک دقیقه رسید.

وی به حضور پنجشنبه گذشته خود در مرز مهران اشاره کرد و گفت: در مرز از زائران سوال کردم که در خروج از کشور با چه شکلی آیا مشکلی مواجه هستند؟ همگی با بیان اینکه خروج از گیت‌ها به کمتر از یک دقیقه رسیده از امکانات درنظر گرفته شده در مرز رضایت داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه مشکلات خروج به کمترین حد رسیده است و این در حالیست که سالهای گذشته زائران ساعت‌ها در مرز پشت گیت‌ها می ماندند. امسال با افزایش گیت‌ها و خدمات، ترافیک مسیر حرکت به سمت مهران بسیار روان شده بود.

صالحی با تاکید بر این که خروج و ورود همزمان دو میلیون نفر بطور طبیعی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، گفت: امسال سرعت خدمت‌رسانی با سالهای گذشته قابل مقایسه نبود.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: درجلسه هیات دولت امروز هم رئیس جمهوری محترم برای ایجاد تسهیلات لازم جهت تردد و ورود زائران از عتبات عالیات تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.