پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئيات نحوه نقل و انتقال زائران به مسجدالحرام اعلام شد

جزئيات نحوه نقل و انتقال زائران به مسجدالحرام اعلام شد

مسئول واحد نقل ستاد مركزي عمليات عمره در مكه مكرمه گفت: با توجه به اقدامات پليس عربستان و اجراي طرح ترافيك در اين ماه مبارك، به همين منظور زمان نقل و انتقال و محل برخي ايستگاه‌هاي زائران در مكه تغيير كرده است كه اميدواريم زائران طبق جدول اعلام عمل كنند.

به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج ، رضا ضيائيان يزدي در جمع مديران و روحانيون كاروان‌هاي عمره گزار در هتل دارهادي مكه مكرمه، گفت: يكي از مهمترين تغييرات اجرايي عمليات عمره در موضوع حمل و نقل در مكه است كه بايد با توجيه زائران، آنها بتوانند بهترين و بيشترين استفاده را از زمان حضور خود در مكه و مدينه داشته باشند.

ضيائيان ايستگاه مقبره البنات را محل سوار و پياده كردن زائران دو هتل بزرگ ابراج التيسير با ۲۴ كاروان و منازل الحياه قشله با ۶ كاروان عنوان كرد و گفت: با اين تغييرات زائران بايد خود را به ايستگاه غزه برسانند.

وي همچنين تغيير مكان ايستگاه غزه را هم با توجه به طرح توسعه حرم غير قابل اجتناب دانست و گفت: اين ايستگاه به شعب ابي طالب منتقل مي‌شود كه هم اكنون در حال آماده سازي و تراشيدن كوه‌هاي آن هستند كه در اين صورت فاصله اي معادل حدود يكصد متر به پياده روي زائران افزوده مي‌شود.

مسئول واحد نقل ستاد مركزي عمليات عمره در مكه مكرمه با تاكيد براينكه بايد مديران راهنما زائراني كه براي بار اول به اين سفر روحاني مي‌آيند را به خوبي توجيه و مسيرهاي رفت و آمد را برايشان تشريح كنند، گفت: مراقبت از زائران در رد شدن از خيابان‌ها و همچنين علامت گذاري در ذهن آنها براي يافتن مسير صحيح از حرم به ايستگاه در سردرگم نشدن زائران تاثير به سزايي دارد.

وي با تاكيد براينكه سرويس‌هاي نقل و انتقال زائران به حرم امن الهي قطع نمي‌شود گفت: با توجه به آغاز ماه مبارك رمضان، از روز دوشنبه بعد از نماز عشا، نماز تراويح اقامه مي‌شود كه اين امر موجب بسته شدن خيابان در اين زمان‌ها مي‌شود. زائران حتي المقدور در فاصله زماني بين نماز عشا تا ساعت ۱۲ با ترافيك سنگيني روبرو هستند.

ضيائيان با بيان اينكه خط يك مربوط به هتل‌هاي كريستاله و كريستالات حذف مي‌شود افزود: زائران با تهيه بليط اين زائران مي‌توانند از اتوبوس‌هاي نقل جماعي كه ۲۴ ساعته و در كوتاه‌ترين زمان از طريق محبس الجن و باب علي زائران را به مسجدالحرام مي‌رسانند، استفاده كنند.

وي ادامه داد: ساير زائراني كه مي‌خواهد زمان كوتاه‌تري را تا مسجد الحرام طي كنند و به ترافيك برنخورند، مي‌توانند پياده تا ورودي محبس الجن بروند و از آنجا با بليت هايي كه به تعداد ۱۵۰ هزار قطعه تهيه شده و در اختيار واحد استقبال هتل‌ها قرار دارد، به مسجد الحرام بروند و بدين ترتيب مسيري كه در ترافيك ممكن است ۲ ساعت به طول بيانجامد را با ۵ تا ۱۰ دقيقه طي كنند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.