پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز عملیات نصب نیم ضریح خیمه‌گاهی امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع)+تصاویر

آغاز عملیات نصب نیم ضریح خیمه‌گاهی امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع)+تصاویر
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر از آغاز عملیات نصب دو نیم ضریح مقام خیمه‌گاهی امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن (ع) خبر داد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ عبدالرضا مطاف رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر با اشاره به آغاز عملیات نصب دو نیم ضریح مقام خیمه‌گاهی امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن (ع) گفت: گروهی متشکل از تیم نصاب و استادکاران سازنده ضریح و هنرمندان قلمزن، درودگر و خاتم‌کار، هم اکنون مشغول مونتاژ و نصب قطعات این دو نیم ضریح در کربلای معلا هستند.

وی افزود: براساس برنامه زمانبندی، از این دو نیم ضریح زیبا همزمان با سالروز میلاد پربرکت حضرت زینب(س) رونمائی شده و به روی زائران گشوده می‌شود.

مطاف یادآور شد: این دو نیم ضریح زیبا با حمایت‌های مردم دوستدار اهل بیت علیهم السلام شهر بوشهر و برازجان طی بیش از دو سال در استان بوشهر ساخته شد.

وی گفت: پیش از این، با همت خیرین استان بوشهر، نیم ضریح مقام خیمه‌گاهی حضرت عباس(ع) نیز ساخته و در کربلا نصب شده بود.خیمه‌گاه (به عربی: مُخَیم) از زیارتگاه‌های شیعیان در کربلا است که در محل برپایی خمیه‌های امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا بنا شده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.