پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

محل جدید برای طواف عمره‌گزاران ویلچری در مسجدالحرام احداث می‌شود

محل جدید برای طواف عمره‌گزاران ویلچری در مسجدالحرام احداث می‌شود

همزمان با طرح توسعه حرمین شریفین ، راه جدیدی برای انجام طواف زائران عمره‌گزاری که ویلچری هستند از سوی مسئولان سعودی ایجاد شد.

به گزارش حج نیوز، محل طواف عمره گزارانی که ویلچری هستند محلی موقت است که 12 متر ارتفاع کف طبقه دوم آن است و 2 متر از ارتفاع کعبه کوتاه‌تر است، محل عبور و مرور ویلچری‌ها در زمان حج تمتع خواهد بود.

این سازه‌های آهنی از مقابل مقام ابراهیم آغاز و هم اکنون از مقابل حجرالاسود گذشته و تاکنون 21 ستون آن برپا شده است.

این سازه‌های پیش ساخته که با پیچ و مهره به هم متصل شده‌اند در کارگاهی بیرون از مسجدالحرام ساخته و به این مکان منتقل می‌شوند و تنها کاری که برای آن انجام می‌شود ساخت صفحاتی دو در دو، بتون آرمه‌ای در زیر این ستون‌ها است که با استفاده از تکنولوژهای کنونی ساخته و کار گذاشته می‌شود.

به نظر می‌رسد تنها 2 ستون دیگر تا پایان این مطاف لازم باشد تا به قسمت قبلی متصل شود.

با توجه به ازدحام جمعیت در قسمت پشت مقام برای ادای نماز طواف همچنین ازدحام ناشی از ماه مبارک رمضان، ‌به نظر می‌رسد این محل طواف موقت برای ویلچری‌ها باید به زودی تمام شود.

طبق فتوای مراجع عظام تقلید، طواف در طبقه دوم مسجدالحرام جایز نیست، ولی طواف در این سازه‌های جدید که برای زائران ویلچری ایجاد شده از آن جهت که سطح این مطاف پایین‌تر از ارتفاع کعبه معظمه است از این‌رو طواف ویلچری‌ها از نظر شرعی مانعی ندارد. 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.