پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ضريح جديد مسلم‌ بن‌عقيل(ع) به عراق منتقل شد

ضريح جديد مسلم‌ بن‌عقيل(ع) به عراق منتقل شد

توليت مسجد بزرگ كوفه در نجف اشرف ديروز، 16 تيرماه، از انتقال ضريح جديد مسلم‌ بن‌عقيل(ع) ساخت جمهوری اسلامی ايران، به عراق خبر داد.

به گزارش حج نیوز به نقل از خبرگزاری كوفه، موسی الخلخالی، متولی مسجد بزرگ كوفه، با صدور بيانيه‌ای اعلام كرد: ضريح جديد مسلم‌ بن‌عقيل از جمهوری اسلامی ايران وارد اراضی عراق شده و در مسير ورود به شهر كوفه است.

موسی الخلخالی در ادامه افزود: مراسم استقبال از اين ضريح با حضور مقامات رسمی و مردم عراق در مسجد كوفه برگزار خواهد شد و سپس ضريح برای قرارگرفتن در جای ضريح قديمی كه به خاطر گذشت زمان ترك برداشته است، آماده خواهد شد.

الخلخالی همچنين تصريح كرد: ما 3 سال است كه تلاش‌های گسترده و پيگيری‌های مصرانه‌ای برای دريافت ضريح جديد مسلم‌ بن‌عقيل كه در ايران ساخته شده است، انجام داده و ناظر مستقيم طرح بوده‌ايم.

متولی مسجد بزرگ كوفه خاطرنشان كرد: سرانجام ضريح جديد در قالب طرحی هنری كامل و اخيرا طی مراسمی در ايران رونمايی شد.

وی در پايان يادآور شد: 8 كيلوگرم طلا، 2 هزار كيلو نقره و 2 هزار كيلو مس در ساخت ضريح جديد مسلم بن‌عقيل به كار رفته و مؤسسه بازسازی عتبات عاليات «كوثر» ايران با هزينه‌ای بالغ بر 8 ميليارد دينار عراقی اين طرح را اجرا كرده است.

يادآوری می‌شود، توليت حرم مطهر حضرت مسلم(ع) و مسجد كوفه سه سال پيش سفارش ساخت اين ضريح را داده بود كه با هنرمندی دكتر اسكندرپور در كشورمان طراحی و ساخته شد و 99 تاج پر طاووس طلا و نقره در بالای ضريح طراحی شده است.

اسماء متبركه، اشعار شاعران عرب و بخشی از سيره حضرت مسلم بن‌عقيل(ع) و فرزندانش در اين ضريح، كتابت و تمام مراحل ساخت اين ضريح با كمك‌های مردمی انجام شده است.

همچنين بر روی اين ضريح سوره انسان، آية‌الكرسی، اسماء 14 معصوم و اشعار عربی در مدح مسلم بن‌عقيل حكاكی شده است. ضريح فعلی حضرت مسلم(ع) 52 سال پيش ساخته شد.
 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.