پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار جمعی از علما و مراجع تقلید مطرح کرد

پیگیری ها و برنامه ریزی ها برای ارائه بسته های مختلف زیارتی عتبات عالیات به همه اقشار مردمی

پیگیری ها و برنامه ریزی ها برای ارائه بسته های مختلف زیارتی عتبات عالیات به همه اقشار مردمی


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در موضوع زیارت عتبات عالیات هم هدف اصلی ما ایجاد زمینه و فرصت برای زیارت همه اقشار و گروه های مردمی است، گفت: پیگیری و برنامه ریزی برای تعریف بسته های مختلف زیارتی برای گروه های مختلف درآمدی جامعه هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت امروز پنجشنبه با جمعی از علما و مراجع تقلید در مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

رشیدیان که بعد از ظهر روز گذشته به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی به مشهد سفر کرده بود ، روز پنجشنبه به دیدار آیت الله مرتضوی ،آیت الله سید جعفر سیدان، آیت الله اشرفی شاهرودی رفت و زمانی را با آنان به گفت و گو نشست.

رئیس سازمان حج و زیارت طی این دیدارها گزارشی از عملکرد سازمان حج و زیارت طی حدود دو ماه حضور در این مجموعه ارائه کرد.

رشیدیان با اشاره به اهمیت حج و زیارت در سطح جامعه و آثار فردی ، اجتماعی و بین المللی آن افزود : این زیارت می تواند در فرد موجب ارتقا ارزش های معنوی، اخلاقی، ایمانی و در جامعه افزایش سطح تحمل و تقویت فرهنگ تعامل ومدارا شده و در حوزه بین المللی زمینه اتحاد و انسجام امت اسلامی را فراهم می کند.

وی با تاکید بر این آثار مثبت زیارت در ابعاد مختلف جامعه اسلامی گفت : بدین منظور تلاش بر آن است که در مدت حضور در این مجموعه ارتقا کمی و کیفی خدمت به حجاج و زائران اعتاب مقدسه را در سطح مطلوبی محقق کنیم.

رشیدیان تصریح کرد : در جریان سفر اخیر به عربستان به دعوت وزیر حج این کشور برنامه ریزی و توافقات لازم در بحث حج تمتع سال آینده انجام شد.

وی خاطرنشان کرد : در این مذاکرات تلاش شد مباحث مربوط به حج تمتع در سطح مناسبی برنامه ریزی شود و نتیجه هم موفقیت آمیز بود .

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد : در موضوع زیارت عتبات عالیات هم با توجه به اینکه هدف اصلی ما ایجاد زمینه و فرصت برای زیارت همه اقشار و گروه های مردمی است، پیگیری و برنامه ریزی برای تعریف بسته های مختلف زیارتی برای گروه های مختلف درآمدی جامعه هم اکنون آغاز شده است.

رشیدیان توضیح داد : این بسته ها به تناسب طبقات مختلف جامعه و شرایط درآمدی آنان در دوره های مختلف کوتاه مدت تا بلندمدت ومیزان هزینه سفر در حال برنامه ریزی است که امید است این امکان و بسته های زیارتی سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه این دیدارها حضور مراجع عظام و علمای اعلام در مشهد را فرصتی مغتنم برای مردم این خطه و مسئولان در استفاده از ارشادات و نظرات ورهنمودهای این بزرگان دانست.

وی همچنین از توجهات و راهنمایی های علمای اعلام به خود در زمان تصدی پست استانداری خراسان رضوی قدردانی کرد و خواهان دعای خیر آنان برای موفقیت در مسئولیت کنونی خود شد.

علما و آیات عظام هم در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای علی رضا رشیدیان در مسئولیت جدید ، از خدمات و تلاش های وی در زمان تصدی مسئولیت استانداری خراسان رضوی که ارزشمند و توام با تدبیر و تلاش بسیار خواندند ، تقدیر کردند.

آنان همچنین خطاب به رشیدیان تاکید کردند : اینک که از خدمت به زائران حضرات رضا (ع) به جایگاه مسئولیت و خادمی زوار بیت الله الحرام نائل شده اید بسیار نزد خداوند ارزشمند است و باید تلاش کنید به عبادالله و زائران خانه خدا خدمت درخور و شایسته ارائه شود.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.