پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین سفیران عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند

آخرین سفیران عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند

آخرین گروه از عمره گزاران کشورمان ساعت 20 شب گذشته از مشهد مقدس راهی سرزمین وحی شدند.

بنیامین شکوه فر، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: آخرین گروه از عمره‌گزاران ایرانی با پرواز 2805 مشهد، میهن اسلامی را به مقصد فرودگاه جده ترک کردند.

شکوه فر افزود: عملیات عمره سالجاری با اعزام اولین گروه از زائران به سرزمین وحی در تاریخ 91/10/25 آغاز و با بازگشت آخرین گروه عمره‌گزاران کشورمان در تاریخ 92/05/06 به میهن اسلامی به پایان خواهد رسید.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت اعلام کرد: طی عملیات عمره 92-91 تعداد 525 هزار زائر ایرانی با 1556 پرواز و از طریق 19 ایستگاه پروازی کشور به سرزمین وحی اعزام شدند.

شکوه فر با اشاره به نقاط قوت اجرای عملیات عمره سالجاری ادامه داد: با تدابیر ارزنده و مدیریت کارآمد ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر موسوی در عملیات عمره امسال همه زائران ثبت‌نام شده طبق برنامه به سرزمین وحی اعزام شدند و همه چیز طبق برنامه بود. همچنین شروع عملیات در تاریخ اعلام شده بدون هیچگونه وقفه و کنسل شدن پروازهای برنامه ریزی شده در ابتدای عملیات صورت گرفت در حالیکه در سال‌های گذشته اعزام کاروان‌های زیادی کنسل می شد.

وی همچنین یادآور شد: با وجود بحران مسکن در مدینه منوره بدلیل توسعه اطراف مسجدالنبی و افزایش قیمت مسکن خوشبختانه با انعقاد قرارداد عمره در موسم حج 91 نه تنها در این بحران، افزایش قیمتی در مسکن نداشتیم بلکه در خصوص برخی از هتل‌ها کاهش قیمت هم داشتیم.

شکوه فر بیان کرد: طی اجرای عملیات عمره سالجاری علیرغم مسدود بودن راه‌های انتقال ارز در سیستم بانکی و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به یاری خداوند و پیگیری‌های ریاست محترم سازمان تا این لحظه تمام مطالبات شرکت‌های سعودی پرداخت گردیده و انشاء الله تا قبل از خروج زائران با تمامی شرکت‌های سعودی تسویه حساب کامل خواهیم کرد.

وی در انتها در خصوص کاهش 20درصدی در اعزام حجاج تأکید کرد: علیرغم آنچه برخی رسانه‌ها مغرضانه اعلام می‌کنند خوشبختانه تمام کسانی که در کاروان‌های حج تمتع ثبت نام کرده و مبلغ مابه‌التفاوت خود را پرداخت نموده‌اند، مشمول کاهش 20 درصدی حج تمتع نخواهند شد و همگی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.