پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون اول رییس جمهور:

باید جهت تسهیل شرایط حج برای مردم تلاش کنیم/ نقش موثر حج در ارتقاء سطح روابط کشور‌های اسلامی

باید جهت تسهیل شرایط حج برای مردم تلاش کنیم/ نقش موثر حج  در ارتقاء سطح روابط کشور‌های اسلامی

جلسه شورای عالی حج و زیارت عصر روز  شنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ جلسه شورای عالی حج و زیارت عصر روز شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه موضوع حج و زیارت از موضوعات مورد توجه مردم ایران است، گفت: حج و زیارت در ارتقاء معنویت و اعتلای دینی جامعه نقش موثری دارد و باید تلاش کنیم فرایند انجام این گونه برنامه های معنوی هر چه بیشتر برای مردم تسهیل شود.

 

معاون اول رییس جمهور افزود: در ایام حج دستگاه های متعددی در این موضوع دخیل هستند که انتظار داریم همه این دستگاه ها همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان حج و زیارت انجام دهند تا مردم بتوانند به بهترین شکل ممکن در این مراسم شرکت کنند.

 

جهانگیری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط صمیمانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه و منطقه است، تصریح کرد: حج می تواند بعنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی، نقشی موثر و سازنده در ارتقاء سطح روابط میان کشورهای اسلامی داشته باشند.

 

در این جلسه که وزاری امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رییس اورژانس کشور نیز حضور داشتند، رییس سازمان حج و زیارت گزارشی از جلسات برگزار شده و مذاکرات صورت گرفته با وزارت حج عربستان برای حج سال 98 ارائه کرد و گفت: در این مذاکرات در خصوص همه موضوعات نظیر تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و اسکان زوار بحث و تبادل نظر شد و تفاهم نامه ای میان دو کشور به امضا رسیده و توافقات لازم صورت گرفته است.

 

رشیدیان همچنین با اشاره به گشایش مجدد و آغاز بکار دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، خاطر نشان کرد: همه مسائل و موضوعات مرتبط با حجاج ایرانی از طریق این دفتر پیگیری خواهد شد و این موضوع نقش موثری در بهبود شرایط حجاج ایرانی در ایام حج خواهد داشت.

 

در ادامه این جلسه موضوع تشکیل کمیسیون دائمی شورای عالی حج و زیارت و آیین نامه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

 

موضوع چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز برگزاری حج سال 98، بودجه اختصاصی سازمان حج و زیارت، نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و تعیین حسابرس سازمان حج و زیارت در سال 98 از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.